ChristianT Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Hvor komplisert er det å skifte ECU på en discovery 3? Er det mye programmering, eller er det mer eller mindre "plug and play"? Min Discovery 3 ville plutselig ikke svive på mer enn 3 sylindre, og da var det strake veien til Motorpool med Viking.. Etter ca 2 ukers ventetid og dårlig med tilbakemeldinger kom konklusjonen (veldig varierende serviceinnstilling der). De mener det er ECU`en som er gåen. For å skifte denne skal de ha 19.000kr + 6500kr i feilsøking for å finne feilen. Altså 25.500,- totalt. Holdt på å sette kaffen i halsen når han ga meg prisen, så tenkte jeg skulle undersøke litt andre steder.. Noen som har erfaringer? Går det an å reparere ECU? Kjøpe brukt? Har jo også et problem da jeg ikke får kjørt bilen noen vei, så den er foreløpig strandet på motorpool... Christian. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 (endret) Ser disse ikke oppgir at de jobber med våre biler, men det kan vel være verdt å kontakte dem og sjekke: http://www.styreenheter.no Endret 29. august 2017 av smejan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Er en som hugger en d 3 inne på face boka . Oppe på Sortland .verdt å prøve brukt først . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 Noen ecu er programmert til den enkelte bil, andre ikke. De fleste ecu er bare en metallboks med kontakt og er plug and play. Ser de er på ebay fra 500kr og oppover. Hvis den må programmeres kan du få iidtool gutta til å lage et spesialprogram til deg og laste det inn selv. Høres kanskje plundrete ut, men er meget enkelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Tjaaa. Jeg ville vel har brukt hmmm 15min på å skifte motor styringa. 1. Opp med panser 2. Ta av batteri deksel 3.koble fra batteri kablene 4. Bruk 8mm skralle og løsne batteri bøyla 5. Fjern batteriet. 6. Vipp ut et svart plast deksel og koble fra 3 konnektorer. 7. Løsne og ta vekk transferkasse ecu. 8. Løsne 3 konnektorer på motor styinga og ta den ut. Ny ecu må programeres, den tregnger riktig software og vin, hvis den ikke er bestilt ferdig programert til vin nummeret på bilen. Motsatt rekkefølge ved remontering. Det er slik jeg har gjort det med min d3 2005 mod Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.