Gå til innhold

Hva er riktig delenr for tannstang til Disco 3, 2008 modell.


Anbefalte innlegg

Hei LR entusiaster,

 

Jeg er relativt ny Land Rover eier, og har gått til innkjøp av en Discovery 3, 2008 modell som jeg har hatt ca 8 mnd.

Fått beskjed fra Motorpool nå at Tannstanga er gåen, da den lekker servoolje.

Pris fra motorpool for å skifte denne er på svimlende 26.000kr.

Jeg har i samarbeid med en lokal mekaniker bestemt at jeg/vi skal gjøre et forsøk på å bytte denne selv. Jeg ringte delelageret til motorpool og spurte pent om delenummer til riktig type tannstang, men de nektet å gi meg det. Så da er spørsmålet: Hva er riktig delenummer for tannstang til min Disco 3, 2008 modell? 

Noen som har anbefalinger til hvor å kjøpe disse? Trenger ikke nødvendigvis være ny, så lenge den er overhalt og med garanti.

 

Mvh

Christian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, ChristianT skrev:

Jeg ringte delelageret til motorpool og spurte pent om delenummer til riktig type tannstang, men de nektet å gi meg det.

 

Epic !

 

Kundebehandling av beste sort. 

 

Noen med bedre kjennskap til D3 enn meg, bistår deg nok hvert øyeblikk !


PS - velkommen til "oss " forresten. Du kan nok spare MYE penger på  å henge litt her avogtil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, JokerS30 skrev:

 

Epic !

 

Kundebehandling av beste sort. 

 

Noen med bedre kjennskap til D3 enn meg, bistår deg nok hvert øyeblikk !


PS - velkommen til "oss " forresten. Du kan nok spare MYE penger på  å henge litt her avogtil...

 

Takk for det! Tviler ikke på at dette forumet har godt med kunnskap og gode ideer!

 

Ja, helt utrolig.. Jeg hadde i tillegg akkurat bestilt en jobb av dem til 18.000,- og spurte om de kunne gjøre et unntak da jeg betraktet meg selv som en god kunde, men det holdt jaggu ikke! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fogga skrev:

Det er LR032374 for VIN mellom 6A354267 og 9A495999.

 

Tusen takk, Fogga! Noen mening om merker jeg bør holde meg unna? Hva med en av disse: https://www.autodeler.co.no/oen/lr032374.html?gadw=1&gclid=Cj0KCQjwoZTNBRCWARIsAOMZHmE3i2j0SVI7q85i0x1pHcy60CuJmBvx7jbe50_YXFrRxBkrd4anz58aAud4EALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ChristianT skrev:

Ja, helt utrolig.. Jeg hadde i tillegg akkurat bestilt en jobb av dem til 18.000,- og spurte om de kunne gjøre et unntak da jeg betraktet meg selv som en god kunde, men det holdt jaggu ikke! 

 

Hadde verkstedet "mitt " prestert å si noe sånn, kunne jeg vært tilbøyelig til å bæsja stygt på kundemottagerdisken tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, verden fins full av eksempler på bedrifter som tror de har enerett på kunnskap alle med litt omløp i hue er i stand til å finne selv.

Et delenummer er ikke akkurat patentbeskyttet.

Men for all del, ethvert firma kan jo håndtere kundene sine sånn de lyster. De er bare å la være å bruke de.

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, lafterolf skrev:

Det skulle bare mangle!

 

 

Selfølgelig gir de ikke ut delenr. Skjønner det veldig godt jeg.

Og hadde kunden bæsja på disken min ville kunden gått ut med sin egen bæsj i trynet.:lol:

 

 

Helt enig med joker her, SLETT kundeservice og jeg hadde av prinsipp funnet meg et nytt sted å gå. 

 

Delenummer kan man finne f.eks her: 

http://cat.lrparts.ru/

 

og deler hos lrdirect, rimmerbros, island4x4, famousfour og paddoc spares. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir å slå føttende under seg selv å gi ut delenr slik at kunden kan gjøre innkjøp andre steder. 

Har de, i sin iver etter å hjelpe, gitt ut feil delenr, vil de i tillegg få en hel bråte kjeft på toppen av alt, for kunden er selfølgelig sur fordi han kjøpte i feks england, og deler kan ikke byttes, eller det blir for dyrt å sende tilbake.

 

Gir andre bedrifter ut detaljer som må til for at kunden kan handle andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lafterolf skrev:

Det blir å slå føttende under seg selv å gi ut delenr slik at kunden kan gjøre innkjøp andre steder. 

Har de, i sin iver etter å hjelpe, gitt ut feil delenr, vil de i tillegg få en hel bråte kjeft på toppen av alt, for kunden er selfølgelig sur fordi han kjøpte i feks england, og deler kan ikke byttes, eller det blir for dyrt å sende tilbake.

 

Gir andre bedrifter ut detaljer som må til for at kunden kan handle andre steder?

 

Han har nå hatt den der på diagnose så han har jo vært kunde der nå nettopp.. Mitt firma hjelper kunden og ofte fører det til at kunden kommer tilbake igjen eller velger å brukes oss hele veien. Vi kunne valgt gi-faen strategien også, men jeg tror ikke den er best i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er passert 45 år, og har KUN jobbet med salg siden jeg sluttet på skolen.
Den type argumentasjon holdt sikkert mål for 40 år siden, men INGEN og da mener jeg VIRKELIG INGEN kunder godtar noe sånt idag.

 

Delekataloger, med ident / partnummer er tilgjengelig på nett, forum og overalt ellers, og det eneste man oppnår ved å unnlate gi ut dette, er at kunden blir endra mer sur og forteller det til alle vennene sine hvor CRAPPY kundeservice man får hos en gitt leverandør.

Det vet selvsagt en noenlunde oppegående leverandør / delepusher, som heller forsøker komme kunden i møte på noe vis, så kundeforholdet ikke er tap for all framtid.


En god kunde skal du melke, men ikke slakte og flå, for da har du ingen kunder særlig lenge ! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte min overhalte på ebay fra California tror jeg det var. Helt knall. Buyautoparts mener jeg det het. Bare å søke på steering rack lr3. De ber om vin nummeret ditt så de er sikre på at du får riktig del. Enkel sak å bytte selv også.

kom på ca 6000kr ink mva

Endret av Norwegianwood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...