Gå til innhold

Suspension og Vehicle dynamic Discovery 3


ega

Anbefalte innlegg

Hei, det gjelder en Discovery 3, mod 2006

 

Noen som kan hjelpe? Får disse feilkodene: Se vedlagte bilder.

Lurer på om det kan være en lekkasje eller om jeg må bytte kompressoren?

Kompressoren lager lyd.

Har fått gult demper lys instrumentpanel.

Før lyset kommer på så klarer jeg å senke og heve bil. Etter lys er det kun standard mode.

 

 

fullsizeoutput_5c64.jpeg

fullsizeoutput_5c65.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Norwegianwood skrev:

Du har nok mulig en lekkasje på kompressoren. Skru av dekselet på kompressoren og sprut salovann på mens kompressoren går. Spesielt rundt lokket på tørkeren. 

Det skal prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/31/2017 den 15.04, ega skrev:

Da er det lokalisert lekkasje fra kompressoren. Har prøvd meg på hurtigfiks. Så må nok handle ny kompressor.

 

Og hvor på kompressoren lekker det? Om det bare er lokket til tørka som lekker så er det neppe nødvendig å handle helt ny kompressor. Da holder det lenge med et nytt (forsterket) lokk, og om du bytter tørkemiddel i samme slengen så har du sannsynligvis forlenget livet tli kompressoren ganske mye også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2017 den 23.05, trondshj skrev:

 

Og hvor på kompressoren lekker det? Om det bare er lokket til tørka som lekker så er det neppe nødvendig å handle helt ny kompressor. Da holder det lenge med et nytt (forsterket) lokk, og om du bytter tørkemiddel i samme slengen så har du sannsynligvis forlenget livet tli kompressoren ganske mye også. :)

Takker for innspill. Forsåvidt ikke kompressoren som lekker. Det var i slangekoblingene. Så vurderer litt. Jeg får handlet ny kompressor (AMK) til rett over 6.000,- 

Bilen er en 2006 mod. Ser kompressoren begynner å bli sliten. I tillegg så høres det ut som kompressoren jobber ganske godt når jeg starter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2017 den 22.10, Norwegianwood skrev:

Det var jo kjapt:-) Jeg kjøpte den rimeligere Dunlop kompressoren man får tak i fra UK, fungerer helt greit. Pass på å bestille ALT du trenger til montasjen. Er sjelden noe kan benyttes igjen. Brakett,skruer,muttre,vibrasjonsdempere osv. Lykke til

Skiftet du dempere i samme slengen? Har sett noen anbefaler det.

Bedre føre var?

Tross alt 11år gamle dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om kompressoren jobber mye, så betyr ikke det at kompressoren er sliten som sådan. Kan være en grunn til at den jobber mye. (les: Lekasje)

 

Men - om det er orginal kompressor som sitter i, så er en ny AMK helt sikkert en god investering i preventivt vedlikehold. Om den også finner på å gå mye, så er det på tide å se om det kan være noen flere gremlins i systemet så du slipper å slite ut den nye kompressoren. Hvis ikke, så kan du klappe deg selv på skulderen, og vite at du ikke trenger å bekymre deg for kompressoren i overskuelig fremtid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo sjekke luft tanken for lekkasjer og rust . 

Berømte såpe vannet kommer inn i bildet der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var i hvertfall AMK kompressor bestilt. Noen som har forslag til kjøp av dempere? Har hørt Arnott sine er bra. Men ser bare ut som de har til fronten.

 

Når det gjelder tanken, så ser den faktisk "ny" ut. Den er i hvertfall svart og fin.

Må nok ha ett par ny skruer og gjengeklipps. Er det å få tak i på Biltema?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte alle 4 belg og demper sett fra Island 4x4.

 

God knall det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ega skrev:

Da var i hvertfall AMK kompressor bestilt. Noen som har forslag til kjøp av dempere? Har hørt Arnott sine er bra. Men ser bare ut som de har til fronten.

 

Når det gjelder tanken, så ser den faktisk "ny" ut. Den er i hvertfall svart og fin.

Må nok ha ett par ny skruer og gjengeklipps. Er det å få tak i på Biltema?

 

Best å bestille de originale skruene og gjengeklips. De er bra galvanisert og koster ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da ble endelig kompressor byttet. Oppdatert ECM og feilmelding er borte:D
Må gjøre en liten justering/forkortning av luftslange som kommer inn i bakkant. Denne ble skjøtet pga at de quick release konnektorene i bakkant av gammel kompressor ikke er så medgjørlige:blink: og slange ble skadet i demonteringsfasen:o
Ellers er jeg litt skeptisk:unsure: til at AMK kompressor ikke får plass i Compressor housing. Så den er ubeskyttet i forhold til vær og vind. I tillegg til ingen støydemping av kompressor. En annen ting er skruene til kompressor dempingen som stikker ned. Det er jo store muligheter for at ting henger seg fast i de. Så må nok komme med en løsning for å beskytte den litt. Men Arnott sier at det ikke skal være nødvendig.

IMG_5331.JPG

IMG_5333.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...