ega Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Hei, det gjelder en Discovery 3, mod 2006 Noen som kan hjelpe? Får disse feilkodene: Se vedlagte bilder. Lurer på om det kan være en lekkasje eller om jeg må bytte kompressoren? Kompressoren lager lyd. Har fått gult demper lys instrumentpanel. Før lyset kommer på så klarer jeg å senke og heve bil. Etter lys er det kun standard mode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Du har nok mulig en lekkasje på kompressoren. Skru av dekselet på kompressoren og sprut salovann på mens kompressoren går. Spesielt rundt lokket på tørkeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ega Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 2 timer siden, Norwegianwood skrev: Du har nok mulig en lekkasje på kompressoren. Skru av dekselet på kompressoren og sprut salovann på mens kompressoren går. Spesielt rundt lokket på tørkeren. Det skal prøves. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ega Skrevet 31. august 2017 Forfatter Del Skrevet 31. august 2017 (endret) Da er det lokalisert lekkasje fra kompressoren. Har prøvd meg på hurtigfiks. Så må nok handle ny kompressor. Endret 31. august 2017 av ega Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 Det var jo kjapt:-) Jeg kjøpte den rimeligere Dunlop kompressoren man får tak i fra UK, fungerer helt greit. Pass på å bestille ALT du trenger til montasjen. Er sjelden noe kan benyttes igjen. Brakett,skruer,muttre,vibrasjonsdempere osv. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 På 8/31/2017 den 15.04, ega skrev: Da er det lokalisert lekkasje fra kompressoren. Har prøvd meg på hurtigfiks. Så må nok handle ny kompressor. Og hvor på kompressoren lekker det? Om det bare er lokket til tørka som lekker så er det neppe nødvendig å handle helt ny kompressor. Da holder det lenge med et nytt (forsterket) lokk, og om du bytter tørkemiddel i samme slengen så har du sannsynligvis forlenget livet tli kompressoren ganske mye også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ega Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 På 1.9.2017 den 23.05, trondshj skrev: Og hvor på kompressoren lekker det? Om det bare er lokket til tørka som lekker så er det neppe nødvendig å handle helt ny kompressor. Da holder det lenge med et nytt (forsterket) lokk, og om du bytter tørkemiddel i samme slengen så har du sannsynligvis forlenget livet tli kompressoren ganske mye også. Takker for innspill. Forsåvidt ikke kompressoren som lekker. Det var i slangekoblingene. Så vurderer litt. Jeg får handlet ny kompressor (AMK) til rett over 6.000,- Bilen er en 2006 mod. Ser kompressoren begynner å bli sliten. I tillegg så høres det ut som kompressoren jobber ganske godt når jeg starter opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ega Skrevet 4. september 2017 Forfatter Del Skrevet 4. september 2017 På 1.9.2017 den 22.10, Norwegianwood skrev: Det var jo kjapt:-) Jeg kjøpte den rimeligere Dunlop kompressoren man får tak i fra UK, fungerer helt greit. Pass på å bestille ALT du trenger til montasjen. Er sjelden noe kan benyttes igjen. Brakett,skruer,muttre,vibrasjonsdempere osv. Lykke til Skiftet du dempere i samme slengen? Har sett noen anbefaler det. Bedre føre var? Tross alt 11år gamle dempere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Ja, gjorde det for et par år siden. Syntes det var verdt pengene. Bilen ble bedre å kjøre iallefall. Foringene i bunnen av demperne var også meget slitt og dette ved ca 150000. Byttet samtidig alle foringer, bremser++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Og om kompressoren jobber mye, så betyr ikke det at kompressoren er sliten som sådan. Kan være en grunn til at den jobber mye. (les: Lekasje) Men - om det er orginal kompressor som sitter i, så er en ny AMK helt sikkert en god investering i preventivt vedlikehold. Om den også finner på å gå mye, så er det på tide å se om det kan være noen flere gremlins i systemet så du slipper å slite ut den nye kompressoren. Hvis ikke, så kan du klappe deg selv på skulderen, og vite at du ikke trenger å bekymre deg for kompressoren i overskuelig fremtid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 5. september 2017 Del Skrevet 5. september 2017 Man kan jo sjekke luft tanken for lekkasjer og rust . Berømte såpe vannet kommer inn i bildet der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeberggren Skrevet 6. september 2017 Del Skrevet 6. september 2017 Akkurat byttet kompressor på 2006 D3. Berga alle monteringsdeler bortsett fra ett gjengeklips. Brakett osv kom ut uten skader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ega Skrevet 8. september 2017 Forfatter Del Skrevet 8. september 2017 Da var i hvertfall AMK kompressor bestilt. Noen som har forslag til kjøp av dempere? Har hørt Arnott sine er bra. Men ser bare ut som de har til fronten. Når det gjelder tanken, så ser den faktisk "ny" ut. Den er i hvertfall svart og fin. Må nok ha ett par ny skruer og gjengeklipps. Er det å få tak i på Biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 Kjøpte alle 4 belg og demper sett fra Island 4x4. God knall det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norwegianwood Skrevet 8. september 2017 Del Skrevet 8. september 2017 13 timer siden, ega skrev: Da var i hvertfall AMK kompressor bestilt. Noen som har forslag til kjøp av dempere? Har hørt Arnott sine er bra. Men ser bare ut som de har til fronten. Når det gjelder tanken, så ser den faktisk "ny" ut. Den er i hvertfall svart og fin. Må nok ha ett par ny skruer og gjengeklipps. Er det å få tak i på Biltema? Best å bestille de originale skruene og gjengeklips. De er bra galvanisert og koster ikke mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ega Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Da ble endelig kompressor byttet. Oppdatert ECM og feilmelding er borte Må gjøre en liten justering/forkortning av luftslange som kommer inn i bakkant. Denne ble skjøtet pga at de quick release konnektorene i bakkant av gammel kompressor ikke er så medgjørlige og slange ble skadet i demonteringsfasen Ellers er jeg litt skeptisk til at AMK kompressor ikke får plass i Compressor housing. Så den er ubeskyttet i forhold til vær og vind. I tillegg til ingen støydemping av kompressor. En annen ting er skruene til kompressor dempingen som stikker ned. Det er jo store muligheter for at ting henger seg fast i de. Så må nok komme med en løsning for å beskytte den litt. Men Arnott sier at det ikke skal være nødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.