Gå til innhold

"Ventiltikking" TD5?


JEJ

Anbefalte innlegg

Ok, da er det på´an igjen med D2 TD5...

 

Den siste tiden har det oppstått en liten ventiltikking-aktig lyd i maskinisten, tenkte først at det kanskje kunne være at jeg hadde fått justert vippearmene på dysene litt slurvete etter tetningsbytte for en stund siden. Men etter helgens langtur hvor man får litt kilometer under hjulene og tid til å lytte/resonere så har det dukket opp et annet alternativ - bananform på manifolden.

 

Lyden merkes best når jeg cruiser avgårde i motorveifart med CC på, hører ingenting når den durer rett bortover på flatmark, men med en gang det går litt oppover og den belastes dukker tikkelyden opp.

 

Tror dere jeg er på rett spor?

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville holdt på hypotese 1, og åpnet å sett. Det har tidligere vært omtalt løse, samt knekte bolter inni der. Til og med knekt skål eller hva det heter, som ligger over vippearmakslen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror toppdekselet må vippes av for å sjekke nøyere, alt. eliminere den muligheten. Har akkurat hatt en runde med knekte bolter til vippearmbrygga til dysene, fikk tak i nye og byttet alle 6 boltene og passet nøye på momentet. Håper det ikke er de som har knekt...:-(

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...