Gå til innhold

RRC gis bort*


kes

Anbefalte innlegg

*) vel det er en vrakpant involvert, men utover det er det gratis bil.

 

Jeg hentet denne i sommer for å redde den fra huggeren, men nå mener noen at den har stått her lenge nok også, så da håper jeg at det er noen andre som kan ta dette videre, slik at jeg ikke må ta den ut på sin siste reise. 

 

Jeg vet ikke noe særlig om denne bilen, men det er et Prosjekt(tm), ja. Den startet og kjørte opp og ned på henger for egen maskin, så den kan ganske enkelt flyttes, men bør transporteres på henger el. Det skal følge med en ekstra motor, se denne tråden for litt mer bakgrunnsinformasjon:

 

 

Her er noen bilder etter en rask "kattevask":

 

RRC - 1.jpg

 

RRC - 2.jpg

 

RRC - 3.jpg

 

RRC - 4.jpg

 

RRC - 5.jpg

 

RRC - 6.jpg

 

RRC - 7.jpg

 

RRC - 8.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, IAS skrev:

Hvordan er det med rust? Tenker da spesielt på ramma, men også dørstokker og dørk osv. 

 

Det er nok en del rust, jeg har ikke gjort noen særlige undersøkelser, så jeg vet ikke hvor ille det egentlig er, men nå har jeg fått et par henvendelser så det er en liten venteliste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første året RR var levert med diesel, altså 1987. Står også å lese på et av bildene over. 2.4 liter, 112 hk, drar skikkelig på turtall. Kjører lett fra en V8 med forgassere.

1987 og der omkring er bra årgang med tanke på rust. Mitt inntrykk er at det ble mye verre etter 1990. Innerskjermer, kanaler,  hjulbuer bak (åpne bakdørene og se) samt traversen bak er typiske steder å sjekke for rust. En bil (eller motor) med et forferdelig dårlig rykte. Men jeg hadde min 87-modell i mer enn 15 år. En av de aller beste biler jeg noensinne har hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen bør prøve å redde denne. Har sett på den, og den er gått i rustfella ja, men slett ikke ille. Jeg har ikke mulighet til å ta å meg denne nå, men den må sees på som ett overkommelig prosjekt. Denne har fått det i gulv/kanaler begge sider, ramma så ikke halvgæærn ut, bortsett fra baktravers.

 

Om noen ønsker å forsøke seg på prosjektet men mangler lagringsplass, kan jeg hjelpe til med dette i Indre Enfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...