Rune Kleven Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Da jeg handla bilen sa selger at foringa nederst på spaken hadde gått i stykker kvelden før. Jeg har ingen problem med det. Men jeg lurer likevel på om oe annet kan ha skjedd også. Det er eksremt vanskelig å gire mellom 2. og 3. gir og motsatt. De andre går nesten greit. Revers er også vanskelig å finne. For det første: er foringa bare den O-ringen nederst på spaken? For det andre: er det noe annet som kan gi slike symptomer? Endret 27. august 2017 av Rune Kleven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Noen har lurt deg. Du får sjekke diameter på kula. Noen hadde O-ring som ble slitt bort etter kort tid. Den skulle bare hindre skrangling i spaken på litt turtall. Noen hadde en plastkule der istedet. Et bilde med tommestokk hjelper nok litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 27. august 2017 Forfatter Del Skrevet 27. august 2017 Hmm.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuerten Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Hadde samme problem på brannbilen, hjalp å skifte olje, men det var ikke før dama knakk girstanga og jeg satt inn en "ny" at alt ble bra. Viste seg at kula som går ned i skifte gaffelen var veldig liten, slik at andregiret ikke gikk helt i N før gearstanga var klar for tredje, da låser skiten seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnung Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Her er en veiledning for å finne gir på en Land Rover. Bjørnung Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 28. august 2017 Forfatter Del Skrevet 28. august 2017 Tok av girkassetunnelen i dag og fant enden på girspaken som forventet. Under den, passe klemt i filler, fant jeg rester av en plastikkforing. Den har antageligvis gått i mellom og sperra for meg under giring. Spillet mellom kula og veggen er ca. 1 cm når den står slik den står nå. Da er vel det enkleste å spore opp ny girspak skulle jeg tro? Den kommer vel med rett størrelse på kula og foring skulle jeg tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Jepp. Og ikke smør der med fett. Smøringen være av typen som ikke tar til seg veistøv,mm. Ihvertfall jfr reklamen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 29. august 2017 Forfatter Del Skrevet 29. august 2017 19 timer siden, gautes skrev: Smøringen være av typen som ikke tar til seg veistøv,mm. Ihvertfall jfr reklamen. Ok. Da vasker jeg bort det som er der. Fikk tak i ny spak i dag, så bare å bytte da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 29. august 2017 Forfatter Del Skrevet 29. august 2017 Ny spak på plass. Rester av gammel foring fjernet, og gira virker igjen. Liten foring stopper stor (?) bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Og nå slipper Lise å røre så mye i bensinen under kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 Lise rører kun diesel. 98 oktan lukter bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.