Gå til innhold

Finner ikke girene på S3.


Rune Kleven

Anbefalte innlegg

Da jeg handla bilen sa selger at foringa nederst på spaken hadde gått i stykker kvelden før. Jeg har ingen problem med det. Men jeg lurer likevel på om  oe annet kan ha skjedd også. Det er eksremt vanskelig å gire mellom 2. og 3. gir og motsatt. De andre går nesten greit. Revers er også vanskelig å finne. 

For det første: er foringa bare den O-ringen nederst på spaken? 

For det andre: er det noe annet som kan gi slike symptomer?

Endret av Rune Kleven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har lurt deg.:lol:

Du får sjekke diameter på kula.

 

Noen hadde O-ring som ble slitt bort etter kort tid.

Den skulle bare hindre skrangling i spaken på litt turtall.

Noen hadde en plastkule der istedet.

Et bilde med tommestokk hjelper nok litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på brannbilen, hjalp å skifte olje, men det var ikke før dama knakk girstanga og jeg satt inn en "ny" at alt ble bra. Viste seg at kula som går ned i skifte gaffelen var veldig liten, slik at andregiret ikke gikk helt i N før gearstanga var klar for tredje, da låser skiten seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av girkassetunnelen i dag og fant enden på girspaken som forventet. Under den, passe klemt i filler, fant jeg rester av en plastikkforing. Den har antageligvis gått i mellom og sperra for meg under giring. Spillet mellom kula og veggen er ca. 1 cm når den står slik den står nå. Da er vel det enkleste å spore opp ny girspak skulle jeg tro? Den kommer vel med rett størrelse på kula og foring skulle jeg tro?

girspak.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...