Gå til innhold

Bytte reim på pumpa, D3 TDV6


Kvasi

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Jepp, trangt som f...

husker ikke helt hvordan jeg gjorde det men gikk forholdsvis greit. Bare å plukke vekk litt diverse og få av lokket bak der. Et speil er kjekt samt et bilde av opplegget på en motor som er ute av bilen er kjekt å ha. Ikke dra ut sikringen på strammehjulet før alt er klart!

er forøvrig ingen timing å ta hensyn til. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligg oppå motoren, tynne hansker eller aller helst uten - litt knot men uten 10 tommeltotter i størrelse XXXL så går dette også.  Idet heile tatt ein del trange jobber på D3 - stabstagfester, fremre bolt på bakre øvre bærearmer, turbo, crossover .... den som hadde 4søyler og god takhøyde.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Norwegianwood skrev:

Fant faktisk et gammelt bilde. Tok de sammen med registerreim bytte. Da er det meget god plass i forkant av motor og man kan sitte slik:D

27A73FB3-21FB-483F-97A5-59921BDA4149.JPG

 

Minnes godt å sitte slik;)

Har mange timers erfaring fra å sitte slik foran i min RRp38 når jeg skulle få løfter klaringen og vippearms aksling bukkene innenfor toleransene. Det er greit å sitte slik å skru, men det er stress å gå inn / ut etter verktøy og ting.

 

Det virker trangt å skifte den bakre reima på TDV6 ja, men det er jo fint mulig.

- Ta noen forhåndsregler for å ikke miste verktøy på steder hvor du ikke finner det igjen, kan være ett godt tips.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...