Gå til innhold

Høsttreff - Wolfroad Rena 14.-17.9.17


Frode Haaland

Anbefalte innlegg

Og det fins løyper også for oss med ganske originale biler, der kjører man uten å ødelegge noe som helst:

 

DSC_0210.JPG

 

Ved ettertanke hadde jeg faktisk ødelagt et dekk akkurat på det bildet, men det var et hendig uhell altså, jeg lover ! 

DSC_0112.JPG

DSC_0065.JPG

DSC_0206.JPG

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men det har jeg av en eller annen grunn lite bilder fra, tyvärr...

 

Her er løyper for absolutt alle - men bilder tas gjerne på de aller verste stedene.

 

Dette er norges desiderst største og beste kjøreområde, med løyper for absolutt alle - alt fra Freelandere til siste utgave RR og alt imellom. Uten fare for lakkskader, men klar risiko for å ha det ustyrtelig morsomt og veldig hyggelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det ser ut til å bli bra forhold på Høsttrefet på Rena.

 

rena.JPG

 

Påmeldingsskjema ligger på 4x4norway.no for dem som ikke bruker fjæsboka.

LandRoverne klumper seg vel sammen i hjørnet av campen som tidligere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir trolig IKKE pinsetreff i pinsa, siden pinsa er 17.mai neste år - men det snakkes om juni en gang.

Så blir det en ukes sommertreff på tampen av juli; i år passa det veldig bra like i etterkant av landstreffet.

Så blir det høsttreff medio september.

HVIS det blir noe overhodet: Det er mulig det ikke blir gitt dispensasjoner for kjøring 2018 hvis man ikke kommer i havn med omreguleringsplan...

Her er en mølle som Roger Brekke maler sammen med grunneier Olaf Ilsås og Åmot kommune, velforsynt med kjepper i alle hjul fra fylkesmann Sigbjørn Johnsen.

 

Endret av Frode Haaland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig omreguleringsplanen for Wolfroad går igjennom denne gangen.

Når man ser på Frode's bilder fra treffet kan man spørre seg: Hvem kan matche Wolfroad??

 

Det var forholdsvis få Landrovere denne gang, men det er jo hyggelig å treffe andre likesinnede både i campen og i løypa, selvom de har feil bilmerke.

Har Landroverklubben blitt en asfaltklubb?

 

Denne gangen var det få eller ingen "værstingbiler" med. Jeg tror Roger har ryddet litt opp i deltagerlisten.

Jeeeep-gjengen hadde denne gang den fineste campen med telt, vogner, samboere, barn, svigermødre?, bål og det som hører med. God gammel Wolfroad stemning der. De hadde skjønt det.

Serveringen fungerte prikfritt. Varme måltider tre ganger om dagen, også ute i løypa. Jeg talte 5 forskjellige middagsretter på lørdagskvelden.

 

Denne gangen hadde jeg tenkt å bare kjøre snille løyper, men mine "dårlige  LR kamerater" fristet meg så det ble hele spekteret med stein, brattheng, helling, myr og vann denne gangen også. Med andre ord: helt topp kjøring.

Ingen skader på bilen bortsett fra noen riper i taket! da takstativet hang seg fast i et skjevt tre.

 

Nå blir det asfalt og kaffelatte for meg frem til våren.........

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Albert, jeg tror ikke LR-gjengen er blitt en gatebilklubb, men de er MANGE aktiviteter å dele interessen på, og det er for mange  enklere å bruke 3-4-5 timer en lørdag i ny og ne, enn 3 hele dager til ende. Husk at det også arrangeres 3 giganttreff på Rena, og et på Storefjell i Roger sin regi, og det er stort sett de samme som kommer virker det som. De fleste har begrenset mengde fritid og penger å leke for, og med fler tilbud, så detter antall besøkende, medmindre man klarer rekruttere nye. Dethar vokst fram fler nye alternativer på treffsiden senere år, Elvedalen er jo fortsatt med, Rudskogen er ganske ny arena, Skien er stadig ute med treff, mange har blitt rekruttert til å være med på Overlandingturer i Sverige og andre steder, og i sum føler jeg at det er ekstrem mye å velge mellom. Jeg blir iaf  helt overveldet av de tilbudene som finnes, nå til helga f.eks er det treff i NLRK på Mageli ved øyer, samtidig som det er Kjøring på Rudskogen, som jeg aldri har besøkt. Har veldig lyst til begge deler egentlig, og venner fra ulike kanter av landet spør og maser om man ikke vil være med hit & dit. Ren, skjær luxus spør du meg ! :)

Ja, og forrige uke var det kaffetreff i Oslo, og denne uka er det medlemskveld på Strømmen bil. Jeg elsker å skravle bil jeg, og vil gjerne være med på alt, men timeplanen setter nok litt bremser på dette, og jeg tro det gjelder fler enn meg...

 

Det er heller ikke til å stikke under en stubbe at det koster endel penger å reise på Rena-treffene.

For egen del går det kjapt 5-6000kr og det syns nå iaf jeg er endel penger. 

( 1500 x2 personer, 700kr i kjøreavgift, 1000-1200kr i diesel og bompenger og sikkkert litt  andre kostnader også. Kjøring tre dager til ende setter også litt ekstra krav til bil og har man uflaks, så ødelegger man noe på toppen av det hele...

Jeg sier ikke at det er dyrt, men det er fortsatt litt penger. Å ta 5 timer i Elvedalen koster meg kanskje en 500lapp, og jeg slipper ta fri fra jobben... Jeg vet at dette ikke er direkte sammenlignbart, men det er likevel en prioritering hver enkelt må gjøre. n 

 

Roger har gått " all-in" med treffvirksomheten sin, og all ære til han for det. Riset bak speilet er at det er en begrenset mengde offroadførere i Norge, og når han må ha " haugevis" av biler på hvert enkelt treff, ja, da er jo buen spent ganske høyt...

 

Jeg syns også det er kult med helpensjon, men jeg klarer meg fint med litt mat fra campingkjøkkenet mitt også,  og kjenner jeg landroverførerne rett, er nettopp det å teste alle de nye, dyre, titan-kokedingsene en del av opplevelsen :)

 

Jeg skal være ærlig innrømme at jeg var på mitt FØRSTE Rena-treff i fjor, og det ga så absolutt mersmak. Men - kombinasjonen prislapp og tilgang på fri, gjorde det umulig å være med denne gangen.  Neste gang er vi kanskje med, eller ikke. At dette betyr at LandRoveristener mer asfalorienterte enn før, nei det går jeg ikke helt med på sånn uten videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JokerS30: Du har mange gode poenger der som jeg kan si meg enig i.

Selv foretrekker jeg å grille min egen biff over felles grill slik vi har gjort i Landroverklubben siden tidenes morgen.

Vi må bare passe på at vi ikke kjøper så dyre Mud dekk at vi ikke har råd å bruke dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Steinar avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...