Gå til innhold

Santana Land Rover 109 fra 1985. Ny clutch?


mbl

Anbefalte innlegg

Hei.

Er helt ny her og også ny med Land Rover. Vel, dere kan nok kalle meg naiv, eller kanskje modig, men kjøpte meg en Santana Land Rover 109 Super fra 1985, 2.25 diesel. Bilen er egentlig strøken, ingen rust, ser pent ut, motoren går bra.

Dessverre har jeg et problem og jeg antar at det er kløtsjen det dreier seg om. Har dessverre lite erfaring med biler generelt, men lærer fort :-)

Bilen rykker kraftig i revers (også litt i første gir), men bare mens jeg forsiktig bruker kløtsjen. Rykker ikke, mens vi skyver bilen uten gir og heller ikke når foten er av kløtsjen i hvilken som helst gir. Har også litt ulyd mens kløtsjen er "idle" (ingen gir, fot av kløtsjen). Håper dere vet hva jeg mener. Håndbremse og bremsene bak og foran virker å fungerer helt greit. Ellers ser det ut som alt sitter fast og tett under bilen.

Har mistanke om at det er kløtsjen som må kanskje fornyes. Kanskje oljelekkasje inn i kløtsjen? Er i hvert fall veldig takknemlig hvis en kommer med innspill, hva burde sjekkes. Eller om mine tanker høres fornuftig ut. Kanskje en med Serie 3 erfaring bor i nærheten (Byåsen, Trondheim) og kunne tenke seg å se på bilen en gang? Kan tilby virkelig god cappuccino :-)

Takk på forhånd. Glemte jeg å si at jeg ellers elsker bilen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...