Gå til innhold

Anbefalte innlegg

...hvis man har kjøpt seg litt dyrere Disco 4 enn man kanskje burde, men likevel har lyst til å utfordre bilens terrengegenskaper mer enn oslo's fortauskanter og hull i veien klarer å diske opp med? 

Jeg fant en tråd på Offroad.no som viste til en hel del steder det var mulig å kjøre offroad, men tråden var gammel og mange av lenkene til de forskjellige 4x4-klubbene var utdatert for lenge siden. 

Er det noe sted i relativ avstand fra Oslo hvor man kan dra på Terrengtrial eller bare frikjøring mot betaling? 

På forhånd takk for svar.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvedalen, Rudskogen, Skien og Herstua er vel de raskeste som kommer opp på min radar. Herstua er vel det stedet med MINST sjanse for ø få en ripe, da det kjørest i et sandtak....

Men har man litt vett, går det iaf fint å kjøre skadefritt i Elvedalen, og Rena også.... tror det gjelder overalt egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du redd for riper, burde du kanskje foliere bilen.

Er du ikke redd for _litt_ riper, hadde jeg vasket og polert bilen før du reiste på tur.

Skien, Elvedalen og treffene til Norway4x4 på Rena er greie. De andre stedene har jeg ikke vært. Her nede på sørlandet så kan kjøreområde Offroadparken i Sørlandsparken være ett alternativ.

 

Her i offroadparken vet jeg at Mistubishi-forhandleren hadde demonstrasjon av _nye_ biler. Var vel L200 og Pajero de hadde i terrenget, og en D4 klarer seg nok ikke noe dårligere: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1250227708330948&id=542049979148728

 

Sitt gjerne på med noen først, så ser du hvordan det ser ut. Bilen vil klare seg mer enn godt nok. Les i instruksjonsboken før du reiser ut. Mener at det i instruksjonsboken til Evoque står at det er noen plastdeksler som skal fjernes før den brukes "offroad". Tror ikke det er sånn på D4, men sjekk. På Evoque måtte plastdekselet fjernes for å finne fornuftig sted å feste noe å dra den løs med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossbanen på Lampeland må ikke glemmes.  Målet er ca kjøre helger i året. 

 

 

Check out this movie on Magisto:

https://magis.to/av/MSAyRUQARwIsIX0EDmEwCX13?l=vsm&o=i&c=m

 

Check out this movie on Magisto:

https://magis.to/av/eSp-TwNaFAV9LCMGDmEwCXh3?l=vsm&o=i&c=m

 

 

Check out this movie on Magisto:

https://magis.to/av/JCx-TwNaFAV9LCMGDmEwCXt_?l=vsm&o=i&c=m

 

Her er det muligheter for å kjøre ripe eller ripefritt . 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse spennende forslag!

Det er mulig jeg er veldig dårlig på internett, men jeg savner liksom noen sider hvor jeg finner mer informasjon jeg da. 

Finner både klubbsider og noen facebook-grupper, men det meste ser ut som om det har stått stille i opptil flere år. 

Er det noen som har mer konkret info eller linker? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

hva slags info tenker du på ?

 

Elvedalen står beskrevet på nlrk sine sider og er omtalt i hundrevis poster her. For flere spørsmål eller info om Elvedalen er det bare å sende meg en PM. 

 

skien og lampeland er også omtalt med ganske mye informasjon på forumet her.

 

Alle stedene har også en del info på facebook. 

 

kjøring på de forskjellige områdene blir publisert både på forumet her og på egene sider på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/28/2017 den 14.54, jope skrev:

hei

 

hva slags info tenker du på ?

 

Elvedalen står beskrevet på nlrk sine sider og er omtalt i hundrevis poster her. For flere spørsmål eller info om Elvedalen er det bare å sende meg en PM. 

 

skien og lampeland er også omtalt med ganske mye informasjon på forumet her.

 

Alle stedene har også en del info på facebook. 

 

kjøring på de forskjellige områdene blir publisert både på forumet her og på egene sider på facebook.

 

Tenker mest på planlagte kjøringer og hva man må ha med seg for å få lov til å kjøre.  NLRK har jeg faktisk ikke vært innom enda, men som fersk eier er det vel greit å melde seg inn uansett :)

Om noen har linker til de forskjellige facebooksidene så kan det kanskje være greit å legge ut her for ettertiden :)

 

På 8/28/2017 den 16.31, KethilF skrev:

Du kan gå på Facebook og søke frem Rudskogen Offroadpark. 

Der er det bilder og film. 

Går greit med standard bil uten å ødelegge den. 


Den har jeg funnet faktisk, men så ut som om sist publiserte greie der var Sommeravslutning 17 Juni liksom. 

 

På 8/28/2017 den 22.35, Nikko skrev:

Kna telemark offroad har kjøreområde i Skien og 4x4drivers Svarstad  eller Kna 4x4 Drivers har i nærheten av Svarstad begge finner du på Facebook 


Ok, søker opp!

Endret av ekkoj
Mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å kjøre i de fleste områdene så er det som kreves, oljeoppsamler(min. 4l oppsamlingskar) og brannslukker.. 

 

Kjøring i Elvealen blir publisert på lrforum og diverse nlrk grupper på facebook + en gruppe som heter offroad elvedalen..

 

Kan tipse om at neste kjøring der vil være 15.10.2017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jope skrev:

for å kjøre i de fleste områdene så er det som kreves, oljeoppsamler(min. 4l oppsamlingskar) og brannslukker.. 

 

Kjøring i Elvealen blir publisert på lrforum og diverse nlrk grupper på facebook + en gruppe som heter offroad elvedalen..

 

Kan tipse om at neste kjøring der vil være 15.10.2017


Takk for info! :D

Hva tenker man om dekkvalg i Elvedalen. Eller lett testing av Discovery generelt? Holder det med vanlige "gatedekk", eller bør jeg gjøre alvor av tankene om 19" offroaddekk på vinterfelgene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var å ha ett sett dekk for offroad-bruk i så fall. Evt kjøpe ett sett ekstra felger på finn så jeg slipper å legge om vinterdekkene på felg en gang til :)

Sommerdekkene bør uansett byttes etterhvert, så de spørs om de ikke blir veldig glatte veldig fort!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer fint fram i elvedalen på vanlige dekk! 

Grunnen til at jeg har kjøpt meg offroaddekk er kun faren for punktering. Treffer du litt skjevt på en kant eller får en spiss stein i dekksiden er det over og ut på null komma niks med 19" gatedekk. 3 lags sidevegger i AT dekkene er meget betryggende. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er treff på Rena Wolfroad i midten av måneden (se egen tråd). Har du behov for guiding, codriver, osv., er vi flere som kan stille opp. Du kjører der du er komfortabel, og sitter på med andre om du ønsker å være med andre steder uten å risikere egen doning. Møt bare opp i Land Rover leiren, så går dette veldig bra!

 

Du trenger verken foliering eller grovere dekk for å være med, standardbil på standarddekk går helt fint; Land Rover leverer alltid ut biler til journalister på offroadtesting med bilens standarddekk, og den har aldri latt noen ned.

 

Les gjerne godt om funksjonene til de ulike systemene før du kommer, så håndterer du det hele bedre og med mer læring. 

Endret av Frode Haaland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...