Gå til innhold

Range Rover 1980 2 dørs selges


Erik Iversen

Anbefalte innlegg

Selger min gamle 2 dørs som ble brukt som "donorbil" for den gule. Det vil si at denne ikke er 100 % komplett, men ikke langt unna. 

Tror ikke jeg kommer til å sette i stand denne med det første. Så da kan like gjerne noen andre få sjansen, da det er få av disse bilene på veien. 

 

Bilen har jeg kjøpt fra området rundt Lom for noen år siden. Ser ut til å ha gått der store deler av livet. Bilen har vært avregistrert siden 1994 (tror jeg) og har faktisk ikke veldig mye rust til Range Rover å være, og er derfor et ganske overkommelig prosjekt. Derfor ble den ikke "hugd" og solgt i deler slik jeg planla da j jeg fikk den. Bilen har stått under et Gudbrandsdalen i lang tid. Og den har nå stått hos mine foreldre i 4-5 år. Bilen har blitt lagret utendørs, men tørt. Det vil si, enten på betongsåle eller over presenning for å hindre fukt fra bakken, med en tung presenning over seg med god lufting.

 

Det er et lite rusthull på størrelse med en finger i høyre fotbrønn, et lite hull i venstre kanal, og rust rundt tankpåfylling. Fremre delen av dørene er også sterkt prega av rust. (jeg vet om en som har dører i veldig god stand) Men ellers ganske bra. Kun overflaterust på ramma og ingenting i hjulbuer eller kanaler.  (Har bilder som jeg legger til senere) 

 

Det jeg husker mangler på bilen er: 

- Speil, dørpakninger og dørtrekk

- Tank og bensinledninger fremover

- tepper foran og bak

- forgassere (ligger her i Trondheim)

- vannpumpe og radiator, master og slavesylinder (disse var defekte)

- bakfanger

- lykteinnramminger  

- ledningsnettet til hovedlyktene

Kanskje det er et par andre ting og. Husker ikke helt.

De delene jeg har tatt fra denne er:

- Panser, framskjermer, stoler foran, nedre bakluke, gulvet bak, setebelter, interiørdeler, og sikkert et par andre ting. Disse delene finnes på låven, men i dårligere stand/mindre pene enn de som stod på bilen. 

 

Går utifra at km stand er rett over 100 000 km. Den har akkurat rundet rundt, og jeg regner ikke med den gikk 200 000 de 14 årene den var registrert. 

Jeg kjørte bilen litt for noen år siden. Girkasse og drivlinje virker ganske fint. Bremsene var også ganske bra, men slikt må jo skiftes. 

Jeg tok ned bunnpanna og rengjorde for oljeslam før jeg starta motoren. Den gikk fint. Men en frostplugg spratt ut en overraskende natt en september mener jeg, før jeg rakk å tappe av vannet. Motoren har gått etter dette. Tror det har gått bra ettersom det bare var et par minus og jeg fikk tint den opp med en gang, men vet ikke om den har tatt noen skade. 

 

Ønsker 10 000,- for bilen. Tror dette kan være et ganske overkommelig RR-prosjekt for den som ikke ønsker å sveise (en hel bil)

Resten av dele-lageret jeg har bygd opp med tiden følger også med. 

Bilen står i Brumunddal. 

 

Bildene er fra før bilen ble "plukket ned" 

 

 

 

 

2012-07-23 21.19.44.jpg

2012-07-23 21.26.36.jpg

2012-07-23 21.26.56.jpg

2012-07-23 21.27.21.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Har du bilen fortsatt, eller har du solgt den? 

Jeg er interessert og kan eventuelt komme og se på den til helga. 

Endret av Yann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...