Gå til innhold

Rekkverk på betongtak


Corvinus

Anbefalte innlegg

Gjelder en betonggarasje som ble bygget for ca 7 år siden men ble aldri satt noe rekkverk på taket som nå klør litt siden man kan gå rett ut på det og har bare blitt satt på vent. Taket er pusset med helikopter når det ble bygget for å motstå mest mulig vann og slitasje antar jeg. Vil jeg skade taket ved å borre og feste stolpesko med hey'di sin bolt fast blanding?

 

Er forøvrig mest redd for å krasje i armering når jeg lager hulla. Lurer på om det lureste hadde vært å finne elementer med hull eller borremulighet for søylesko, og lime disse fast på betongtaket i stedet med passene Hey'di sement (hva anbefales?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler garasjen med nabo som plutselig fikk det for seg at nå må det gjøres og plassen må få blitt brukt til noe fornuftig og ikke bare sperres av, og som eneste mann på bruket kjenner jeg det på skulderen hvor forventningene ligger at ting magisk skal oppstå fra. 

 

Sparer kanskje jobben til neste år av økonomisk grunn, hvor jeg tenker det heller blir fullt dekke på 48x148 som jeg kan feste rekkverket i, og at vekt og grovheten i betong burde holde ting på plass uten å måtte bolte fast. Ettersom betongplata ikke er støttet under, kan kanskje et bjelkelag også hjelpe å spre vekt av folkemasser utover hele taket som er på ca 49m2, spesielt midtpunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn nabodame hadde jeg en gang.

Oppretting og grusing av fellesområde til parkering for gjester var ønsket.

Lite cash den gang gjorde at jeg ville bidra med mine 50% i arbeid og naboen kunne stå for utleggene.

I følge sakkyndig var det en grei fordeling.

Da ble det stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei tanke, men i mitt tilfelle tror jeg det kan bakfyre noe voldsomt i form av "selvfølgelig skal jeg hjelpe!" som blir til å gå meg på nervene i stedet. Takler kun en viss dose av alt det lure og smarte hun har hørt om et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...