Gå til innhold

Jens E

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått ymse problemer med lysene på min -99 td5 Defender.

Baklys, parklys og lysene i instrumentpanelet har sluttet å fungere. I en kort periode lyste pærene i instrumentpanelet og parklysene ved bremsing (bremselysene fungerer), men nå er det helt dødt. Har sjekket sikringer og rele, men ikke funnet noen feil ... Skal se på bryteren til lysene i nær framtid. Ellers andre tips?

 

Mvh

Jens

Defender td5 -99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette hørtes veldig kjent ut, har en '99 TD5 selv..

 

Synder nummer 1: Lysbryteren. Disse går lett i stykker, men er heldigvis lette å bytte og billige. Min ga seg akkurat, jeg modifiserte den litt ved å lodde sammen de naglede punktene på bryteren, samt smøre kontaktflatene litt. Synderen er stort sett dårlig kontakt, som gir varme og smelter platen kontaktene sitter i.... så skyves kontaktene lenger unna, og du får enda dårligere kontakt osv.

 

Synder nummer 2: Headerene som sitter midt i dashbordet. Du har noen koblingspunkter midt i dashbordet (ser ut som en multiplugg som ikke er tilkoblet til noe omtrent) 

Headeren heter 0287, og du finner den igjen på 99my tegningene.

Jeg måtte kappe opp min header og lodde den direkte. I noen tilfeller finner du de rett bak sikringsholderen som sitter over girkassetunellen, i andre tilfeller må du plukke dashbordet litt i miter for å komme til. Jeg måtte gjøre sistnevnte.

Se også bilder i tråden min: 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 20.8.2017 den 8.56, Camarogeddon skrev:

Hei, dette hørtes veldig kjent ut, har en '99 TD5 selv..

 

Synder nummer 1: Lysbryteren.

 

 

Spot on! Det var lysbryteren. Takknemlig jobb. Nå virker lysene som de skal igjen.

Mange takk!

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...