Gå til innhold

PKK


Anbefalte innlegg

51 minutter siden, gautes skrev:

Limt rute er del av bilens bærende konstruksjon og var ikke tillatt den gang PKK ble innført.

Husker ikke om den er limt på D2 og gidder ikke gå ut og sjekke på min.

D2 har nok limt rute, men siden vi har en rammebil, så kan en kanskje diskutere om det er en del av den bærende konstruksjonen.

En kollega med E-up her på jobb, fikk beskjed om at så lenge sprekken IKKE gikk fra kant til kant, så var det greit.

 

Endret av finnarne
Manglet vesentlig ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn Arne: Blei usikker på om det blei skrifeleiv der: ...så lenge den gikk fra kant til kant, eller så lenge den IKKE gikk fra kant til kant?

Edwards går fra nederkant på mi side, og nesten til nederkant på furiesida, på deler av veien er det to sprekker.

 

Er litt skeptisk til hvor mye gods det er å feste ny rute i, og med rusten torpedovegg vil den nok sprekke på ny. Hvis sprekken kan godkjennes, vil jeg vel prøve å få en sånn rally-innfesting med orrpinne av panserets bakkant, fjerne hengslene, og klisse det så tett på torpedoveggen at det ikke renner vann inn i kupeen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forskriften sier noe om ikke skade over en viss størrelse 1-2 cm i venstre viskerfelt ( definert som ditt sysnsfelt ), er sprekken din inne i det området vil du få feil på PKK.

Ligger den så lavt at den unngår det feltet, så kanskje den består, det er nå uansett bare en utsettelse av det uungåelige... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kontrollører skriver mangel på sprekk i limt rute, fordi de har hørt at det er del av bærende konstruksjon. Men det morsomme er jo at de skriver det på punkt 3.2, som utelukkende gjelder sikt og synsfelt. Skal de bruke argumentet om bærende konstruksjon, får de heller skrive det under punktene som går på nettopp det. Men der står det ingenting i kontrollinstruksen om å kontrollere vinduer, så da er jeg spent på hvilket punkt de vil skrive det under. Lykke til med kveruleringen :D

 

Alternativt kan man jo bare betale egenandel og få ny rute. Frontrute er slitedel, og slitt rute er noe dritt å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, WildRover skrev:

 Men der står det ingenting i kontrollinstruksen om å kontrollere vinduer, så da er jeg spent på hvilket punkt de vil skrive det under. Lykke til med kveruleringen :D

 

 

 

Jo det gjør det definitivt. Du kan jo punktene så da vet du vel at 3.1 er kontroll av frontruta/ruter.

 

 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...