Gå til innhold

ZF6HP26 stål bunnpanne


Anbefalte innlegg

Noen av dere har allerede foretatt bytte fra plast til stål bunnpanne.  Jeg kan ikke se at det fulgte med nye bolter fra Island4x4.  Er disse påkrevet eller har de fulgt med for alle som har byttet?  Teksten i det medfølgende dokumentet er litt uklar ettersom det står at gjengene i girkassa må renses da boltene vil gå lenger inn.  Det rimer med at det er mindre godstykkelse på stålpanna enn plastpanna men...?

Endret av Alikuwa msimamizi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha nye, riktige bolter, som er kortere. Viktig at disse er riktige. Jeg fikk feil og den lakk som en sil. Og én knakk uten belastning. :angry: 

 

Verksted måtte rydde opp, så jeg lekset opp for dem. Fikk til slutt full refusjon (gratis panne) fra leverandøren (ingen av de vanlige). Realt av dem.

:)

 

EDIT:

Kan hende du kan bruke de gamle, men da må man vite at de går helt inn. Jeg fikk med nye, så tok det egentlig som en selvfølge at ikke gjengingen i godset var dypere.

:huh:

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet;  hva er fordelen med å bytte til stål? Jeg byttet på en BMW jeg har med ca samme kasse. Skiftet til ny i plast men en variant med mulighet til å skifte kun filter ved neste service på kassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele kittet er vel for å unngå å måtte løsne motor eventuellt fjærne eksos osv bare for å få skiftet olje/filter. Denne modifikasjonen med stålpanne gjør at du kan skru ned / opp bunnpannen og skifte filteret uten å måtte demontere noe annet.

Så veldig fornuftig mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage sitt svar gjelder Discovery 3 og 4 og tilsvarende RRS.  På L322 er det ikke noe poeng egentlig da ingenting sitter i veien.  Andre har jeg ikke oversikr over.

Generelle fordeler er at stålpannen kjøler litt bedre, tåler mer fysisk påkjenning samt har litt større oljekapasitet.  Filterskiftet blir billigere neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...