Gå til innhold

Discovery 4 2011 Varebildørken og seter


The Phantom

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk :)

 

Da var tiden inne for og slutte å smålese her inne som gjestebruker, og heller melde seg inn til ett topp forum! Har sittet på gjerde lenge om ny bil og endelig ble jeg å eier av en Discovery 4 2011 modell. Bilen er i dag varebil da det var mest hensiktsmessig til mitt bruk, men dog over til mitt spørsmål. Fikk med 3 seter til og sette på andre seterad den er grei, men bilen ble levert som 7 seter i følge selger. Så jeg lurte på om noen andre har erfaring med om sete 6&7 eventuelt ligger under Varebildørken med seterad to? Hørte med land Rover Norge som mente jeg manglet di siste setene, men Motorpool skjekket opp og bekreftet at det var en 7 seter og di mente setene låg under dørken.. Noen som har tips til meg så jeg slipper og kappe opp dørken pga nysgjerrighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først bør du vel være sikker på om den virkelig ble levert som 7-seter. Det kan kanskje VIN-nummeret fortelle? Ellers skal vel setebelter for bakerste seterad være på plass om den har vært en 7-seter?

 

Jeg har bare høytalere der setebeltene til bakerste seterad skulle ha vært, så jeg er ganske sikker på at min er en 5-seter. :)

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Joda Motorpool skjekket dette opp da bilen låg i deres systemer siden di solgte den i 2014, og den var tatt inn som 7 seter. Setebeltene er ferdig montert bakerst og jekk og annet utstyr ligger ute på sidene i di store rommene. Men det store spørsmålet er jo om hvor di siste sete befinner seg.. For jeg tenkte og først at dette var en 5 seter men det er det altså ikke i følge vin nr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varebilgulvet monteres så lavt at feste for 3. seterad fysisk skjæres vekk fra bilen og må sveises på igjen for å montere setene. Så det er absolutt ikke kjangs for at det ligger seter i bilen idag. Dersom du har belter montert helt bakerst er det en 7-seter fra fabrikk, og hvis du da i tillegg bare har fått med tre seter så har de to siste blitt borte en gang i tiden, mulig ved et tidligere eierskifte el.l.

 

At motorpool, som merkeverksted, påstår at det ligger seter under varebilveggen er meget urovekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja såpass vet jeg og at det ikke er plass til dem på tredje seterad i dag pga Varebildørken, men Motorpool mente di låg under gulvet der seterad nr to skal være siden det er god plass under dørken der. Men er jo dette jeg vill finne ut av så jeg eventuelt kan ringe gamle eiere å spore opp disse. Spurte en bekjent av meg som bygde om en 7 seters D3 og han mente at sete 6&7 ligger gjemt under gulvet, dog er det mange år siden han gjor dette så stoler ikke fullt ut på han. Så er det noen som har bygd om fra varebil til 7 seter så kom gjerne med innspill.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, men synes det er veldig rart at enkelte skal mene setene ligger under dørken vist det fysisk ikke er plass til dem. Jeg ville jo huske di bakerste setene er rimelig flat men mulig jeg husker feil :( Vist jeg spør på trafikkstasjon får jeg vite navnene på tidligere eiere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, The Phantom skrev:

Se der ja, men synes det er veldig rart at enkelte skal mene setene ligger under dørken vist det fysisk ikke er plass til dem. Jeg ville jo huske di bakerste setene er rimelig flat men mulig jeg husker feil :( Vist jeg spør på trafikkstasjon får jeg vite navnene på tidligere eiere? 

 

Jepp... SVV gir deg navn på tidligere eiere, og nei, det er ikke plass til setene under "varebilgulvet". B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Blir vanskelig og sammenligne da jeg bor i nord, men går ut fra dere har rett og at jeg mangler setene til tredje rad. Ikke kommet meg så langt og fått ut tidligere eiere hos svv da det har blidt litt glømt av med jobb og jakt. Men må vell belage meg på at disse setene er tapt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...