Gå til innhold

Hvem selger gode oilskin-klær her i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Emnet sier egentlig det meste - min trofaste, gamle oilskinjakke av opphav Down Under er omsider utslitt hinsides berging (etter nærmere 15 år; jeg klager ikke!)

 

Finnes det noen her på berget som selger oilskin av god kvalitet? Eventuelt av dårlig kvalitet, så jeg vet hvor jeg bør styre unna?

 

Takker for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk engelske sider.

Hvis du er komfortabel med netthandel og størrelser.

Typisk side: https://www.outdoorandcountry.co.uk/

 

Hvis ikke vet jeg Follestad kan ha noe inne fra Barbour og Belstaff.

Sjekk også Finn.no. Her finner du mange jakker med taggen på, eller så å si ubrukt.

 

Det siste jeg hørte om Barbour var at de flyttet noe av produksjonen sin til utlandet og kvaliteten datt litt. (Det samme skjedde jo med Hunter når de ble populære for massene).

 

Min far har en J. Partridge jakke/laaang frakk. Vi oljer jakkene våre årlig. Da varer de "evig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Takk for tips - så at Follestad hadde litt, men ikke noe som sa 'klikk' da jeg så på det. (Mye lommer er et must, eksempelvis...)

 

John Partridge og import er absolutt en mulighet - jeg har ikke møtt noen med en slik en som ikke skryter hemningsløst - men det er litt nifst å bestille uten å ha prøvd, med tanke på størrelse - uansett hvor mange mål man tar...

 

Jaja. En oilskinjakke kan jo gjerne være litt for stor, heller enn litt for liten. Får ta på meg en NATO-genser, ta mål og la det stå til - etter å ha kikket litt på finn, må innrømme at tanken ikke hadde streifet meg, engang! Godt tips.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi,

 

Jeg har ikke tenkt meg på dueslang med det første, men det er veldig fint med plass til et kamerahus og et par objektiver, eksempelvis.

 

Jeg har en som ligner veldig på Outback Trading Co's 'Overlander', men denne har etterhvert fått slitt ut foret sitt (for andre gang!) - så heller enn å skifte en gang til, oppgraderer jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom butikken som @RoverRuggen henviste til, Butikken på landet. Mye fint der, og størrelser etc kan skaffes på en ukes tid. Prisene er også konkurranse dyktige i forhold til nettet, om man inkl. frakt, mva etc. 

 

Fant også ut at forskjellige størrelser på de forskjellige modellene var litt annerledes, noe man ikke finner ut på nettet. Blir å handle jakke hos henne når jeg skal handle Barbour jakke:) Veldig hyggelig dame som drev butikken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...