Gå til innhold

Beste diagnoseverktøy?


Superted

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kort og greit: Hva er beste diagnoseverktøy til en Disco 2 med V8?

 

Jeg har søkt meg gjennom forumet og andre steder, men finner ikke noe klart svar på spørsmålet mitt, så nå prøver jeg med en egen tråd til dette istedet.

 

Andreas

Endret av Superted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av dingser finnes to hovedtyper:
Nanocom og Hawkeye.

Nanocom ser mest fancy ut, koster mest, har flest funksjoner og touch fargeskjerm. Elegant liten sak


Hawkeye er mer traust, men har nesten samme funksjonaliteten. Fortsatt vesentlg dårligere skjerm, og manøvrering via knapper og menyer


Nanocom har elendig kvalitet, og ingen kundeservice. Hawkeye KAN ikke være dårligere på noe av dette, men jeg har faktisk aldri hør om noen som har hatt problemer med Hawkeye, men det skjer sikkert det også...

 

Jeg ville valgt nye Hawkeye total. Endel billigere enn Nanocom også, kanskje 60% av prisen til Nanocom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lynx kjenner jeg ikke til (derfor jeg spør), men iLand er basert på smarttelefon. Den løsningen synes jeg ser bra ut, så jeg har sendt en forespørsel om hvorfor den kun er for Nord Amerika. 

Det finnes flere også ser jeg, f.eks. iCarsoft. Er det noen som har erfaring med noen av disse? 

 

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lynx er PC-basert, Lynx EVO er app-basert (telefon/brett).

 

Så har vi Faultmate i to varianter, en er kun til PC og den andre kan i tillegg brukes alene.

 

Finnes helt sikkert flere også. Det er helt klart en fordel å kunne legge den i hanskerommet, så er den alltid med. PC-basert er en fordel det også, enklere å bruke, mer oversiktlig.. Til garasjebruk foretrekker jeg PC-basert. Skulle jeg valgt kun én dings, hadde jeg gått for en av de som kan brukes helt alene. Når jeg står alene i ingenmannsland, ikke sett så mye som et rådyr på flere timer, og bilen må fikses med det jeg har for hånden, DA skal jeg ihvertfall ikke være avhengig av en forbannet mobiltelefon som er nesten tom for strøm, nesten ikke har dekning men absolutt skal oppdatere noe før jeg får til å bruke den. Eller enda verre, telefonen ligger igjen hjemme.

 

Av de som er nevnt her, har jeg kun erfaring med Nanocom. Den gjør jobben greit nok, men er fryktelig knotete å bruke. Jeg foretrekker skikkelige knapper. Er heller ikke bestandig den klarer å snakke med styreenhetene, men mulig det er bilens feil, vet ikke. Den er også låst til én bilmodell, og én motorvariant, men ekstra lisenser kan selvsagt kjøpes. Og så funker den ikke på Freelander, det er vel hovedgrunnen til at jeg vurderer å selge min.

 

Edit:

iCarsoft kan kun lese og slette feilkoder, og ikke på alle systemer engang. Med mindre de har kommet med noe nytt i det siste?

Endret av WildRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...