Gå til innhold

2 dørs RRC - "unik"


jacobm

Anbefalte innlegg

Alle prosjekter har sin tid, vurderer derfor å selge min favorittbil så jeg kan starte med blanke ark på nytt prosjekt.

Bilen er en RRC/Disco 2 hybrid, finnes ikke maken i hele verden

 

Alt teknisk fra en Disco 2 med 4.0 liter V8.

Karosseri, ramme og sjarm fra en 1989 modell 2 dørs RRC.

Bilen er godkjent av SVV (ombyggingsenheten på Risløkka Trafikkstasjon) med uorginalt innpreget rammenummer.

Går som en drøm, selv om motoren nærmer seg 350.000 på klokka.

Topper overhalt for 1,5 år siden.

Hatt bilen 2 turer til Østerrike, går unna på autobahn, selv om forbruket ligger litt høyt.

 

Seter fra BMW 650 cabriolet (2010 modell)

Alt av bremser overhalt, med skiver klosser og rustfrie slanger, samt nye kobberrør rund baut.

Nytt bakre eksosanlegg

Blått lys i alle brytere i dasjbordet, mangler bare i girvelger.

Alt av endeledd og deler i forstilling.

Nye fjærer og dempere på alle fire hjul.

Nye dempertårn.

Omtrukket tak i ullfleece

+++++++++++

 

Feil og mangler:

Må fikse hengerkontakt, stramme brekket og justere frontlyktene for EU godkjenning.

Bør ta en forstillingskontroll etter skifte av endeledd.

Koble til varme i setene.

Løsnet lednigfeste til varmetråder i bakrute.

Felger som lekker litt luft, både sommer og vinterdekk.

 

Litt finish her og der, som jeg ikke synes å finne inspirasjonen til lenger.

 

Kommer ikke til å legge denne på FINN.NO, enten finner den et nytt hjem her på forumet, ellers ender den nok de delene av den som kan passe i nytt prosjekt i kjelleren og resten spres for alle vinder i Deleseksjonen her på forumet.

IMG_0654.JPG

IMG_0658.JPG

IMG_0660.JPG

IMG_0659.JPG

IMG_0665.JPG

IMG_0667.JPG

IMG_0669.JPG

Endret av jacobm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet hvor haren hopper.

Ønsker meg et nytt prosjekt uten å legge for mye mellom.

 

Så mer enn vrakpant og mindre enn en million.B)

 

Bilen er ikke strøken, men et veldig bra utgangspunkt for å bygger videre på, og selvfølgelig forbedre.

Har gått litt tom for energi med dette prosjektet.


Viktig at den får et hjem hos en som skjønner at dette ikke er en fiks ferdig doning som kan leveres på Motorpool for service.

Her er ingenting originalt, og da mener jeg ingenting.

 

Leveres ferdig EU godkjent. Mangler å fikse hengerkontakten, stramme håndbrekket og justere frontlykter (nytt av året på EU kontrollen)

 

Inspirasjon til prosjektet er hentet fra "SALLY", men denne er på langt nær så strøken.

En bra bruksbil, som vil leve lenge dersom man skifter olje med jevne mellomrom, og som man kan kjøre mens man bygger videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne et nytt 2 dørs prosjekt, hadde også lurt på å få laget en 130 stasjonsvogn, eller kanskje en p38 kunne passet en mann som nærmer seg 50 med stormskritt. Kan til og med ha lyst på en LSE.

 

Hyggelig at så mange kunne tenke seg å bygge videre på utgangspunktet mitt.

 

tenkte da jeg begynte å leke med tanken om å selge at 30-40 hadde vært bra. Ser at noen prøver seg opp mot 150 på FINN, det synes JEG er litt drøyt.

 

Mellom 40 og 60 er konge, over 60 føler jeg er EuroJackpot

 

Men husk, det er et prosjekt, og selv om den går som en klokke akkurat nå, er den et Land Rover produkt, så besinn dere i å overby hverandre. Riktig kjøper får den til fair pris.

 

Jacob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig innstilling du har til salg og priser Jacob. Flott at du har fått godkjent dette bygget.

 

Er på utkikk etter en "camping-bil", men har nok LR-produkt med V8. Kanskje. Får vel aldri nok.

 

Snakkes.

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...