Gå til innhold

D2 montere nye skiver. Rensing


thommes

Anbefalte innlegg

Fikk tilsendt nye skivebremser og bremseklosser. Jeg er på hytta og har tatt med delene for å skifte her. Så på noen instruksjonsvideoer at flatene måtte renses for beskyttende fett. Er det ok å bruke glassrens? Har ikke noe annet enn landhandelen å ty til.

Takk for innspill!

Gleder meg forresten til jobben. Håper å få vekk ristinga i rattet ved 70-80 km/t. Det er tydeligvis kast i skivene. Merker det også ved sakte kjøring og lite bremsing.

Hilsen

Thommes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bestandig de er innsatt med fett. Det ser du fort når du åpner esken. Tror ikke glassrens er særlig effektivt, ville heller prøvd Zalo, eller kanskje noe slags komfyrrens eller noe annet som tar fett, om du absolutt skal bruke husholdningsartikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter bremser på 5-6 biler i uka og min erfaring er nesten alle de nye er innsatt med fett. Bosch sine skiver er vel aldri det, men stort sett alle andre jeg kan komme på. Lett å se/kjenne om de er det da, og hopper du over den siste drammen i kveld og ofrer den på skivene skal det være tut og kjør  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til alle for hjelp. Må innrømme at jeg ikke har åpnet esken ennå. De kommer fra øya fire eks fire og har følgende betegnelse:

1 x .Brake Discs Front And Pad Kit Axle Set D2 (Delphi) SDB000380APKIT

Har zalo på hytta, så det skal gå bra om de er behandlet med fett.

Er mer bekymret for regnet. Det pøser ned på Helgeland nå uten pusterom. :-)

Hadde forresten et tilfelle med M og S på ferga på onsdag etter 7 måneder siden sist. IKKE hyggelig! :wacko: Gikk bra etter 1 minutts hysterisk behandling av girspaken låse bilen og låse opp igjen. Mistenker avløpet til klimanalegg som drypper på WXYZ-bryteren. Skal kanalisere den bort før vi må ta 2 ferger igjen for å komme oss hjem til Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...