Jump to content
LRforum
Siggen

Uformelt kaffetreff på Grefsenkollen

Recommended Posts

3 timer siden, JokerS30 skrev:

Hva var det som var mindre på D3 enn Defenderen mente du ?

Behovet for antidepressiv medisin som eier kanskje... 

Mindre sjarm er nok bare øyet som ser og kroppen som styrer. Men man trenger mindre påkledning, både av varme klær og vanntette klær. Man trenger ikke skrape eller tørke så mye heller. Men man trenger mer strøm! Og så kan det være lurt å sette av litt penger til motor og girkasse ...

Men at Defender fortsatt er en slags UR-Land Rover, det er jeg helt enig i. En fin bil det også, som jeg aldri har hatt noe imot. Jeg har bare noe imot Defender i min garasje. Og hvis det ikke er lov, så får jeg finne meg andre venner. (Jeg skal jo på Vikingtreff i helgen. Sikkert mange koselige folk der med både Jeep, Toyota, Nissan og annet ...)

:D

Da skal jeg løfte på steinen jeg bor under og sjekke ut en D3 snarest. For laste plassen i 110 er alt for liten. Men sitter fortsatt å ser ned på Discoer som står ved siden av meg i lyskryss. 

Bagasjeplassen tror jeg er større i en 110".

Men komfort er udiskutabelt. D3/4 er utrolig god å kjøre. Den sluker mil etter mil og er en ener på langtur.

På dårlig grusveier foretrekker jeg likevel Defender/ D1/ rrc med godt understell. 

Det må jo bli bra med både sjarm og plass hvis man gikk til anskaffelse av en sånn Tuborg teknisk service Ford Transit - de vil sikkert ikke savne den, bare å taue fra Aarhus.  Kunne jo ta med 5 behjelpelige folk, laste godt over et tonn med øl for å ha noe å gå på, og dra Ford'en, men fort vil det ikke gå, og kanskje det ville være hverken lurt eller sikkert.  Nei, jeg vet ikke....

IMG_20170414_130807.jpg

19 timer siden, Alvegg skrev:

Da skal jeg løfte på steinen jeg bor under og sjekke ut en D3 snarest. For laste plassen i 110 er alt for liten. Men sitter fortsatt å ser ned på Discoer som står ved siden av meg i lyskryss. 

Det er ikke om å gjøre å sitte høyest, det er om å gjøre å ha mest komfort og bakkeklaring når man trenger det. Derfor har jeg inntil ca. 40 cm bakkeklaring på alt unntatt diff.-klokkene – når jeg trenger det. På diff.'ene har jeg kun 34 cm.

Er det bare 20,37 på Defender, Espen? Er vel ca. 24 på klokkene på D2, originalt, så det må nok være noe feil i tallene dine. Men det er et stykke igjen til 34 cm uansett. ;)

Jeg har virkelig ingenting imot Defender, jeg vil bare ikke ha det selv. Og tro meg, det har vært vurdert opp og ned i mente – mange ganger. Discovery er bilen for meg, et superkompromiss av alt jeg trenger for å være fornøyd. Og det er jeg. Tar jeg et nytt motor- og girkasseskifte hvis det blir nødvendig? Ja, det skal du pokker ikke se bort fra. :)

15 timer siden, 101 skrev:

Det må jo bli bra med både sjarm og plass hvis man gikk til anskaffelse av en sånn Tuborg teknisk service Ford Transit - de vil sikkert ikke savne den, bare å taue fra Aarhus.  Kunne jo ta med 5 behjelpelige folk, laste godt over et tonn med øl for å ha noe å gå på, og dra Ford'en, men fort vil det ikke gå, og kanskje det ville være hverken lurt eller sikkert.  Nei, jeg vet ikke....

IMG_20170414_130807.jpg

Jeg heier på den fremste av disse. Makan til kjørefølelese og bakkeklaring som på en 101er skal man lete lenge etter....veldig lenge :)

1 time siden, LANDreas skrev:

Er det bare 20,37 på Defender, Espen?

Totalhøyde på bilen, ikke klaring under diffen. Altså 2037mm høy

Blir gjerne med på kaffetreff i Oslobygda igjen, men 30. april blir en inneklemt dag. Kan vi ikke ha det på en vanlig hverdag?

God ide for treffet til Mikal den 1. ser flott ut.

Vi får heller påstå at jungeltelegrafen var et døgn forsinket .

Hvis jeg oppfatter Robert riktig så tenker han å treffes søndag 29. (dagen før 70-årsdagen som er mandag 30.), og jeg kjenner at nå som vinteren bokstavelig talt er i ferd med å slippe taket, er jeg helt klar for litt LR-aktiviteter igjen.

DSC_7659.JPGDSC_7660.JPG

Ja hverdag er best for meg. Alle helger har en plan her også. Kan en voksen foreslå en dato?

Alle hverdagene i 1. mai-uka er opptatt for mitt vedkommende - inklusive 1. mai...

Nå er det jo både treff hos Sandmo og Strømmen i April, da er vel Mai best. Noen som vil hive ut en dato? 

Ja, treffene i Oslo-regionen, både i klubbens regi og ellers, har en tendens til å havne på onsdager - den ene dagen i uka da jeg er fast opptatt... Mitt hjertesukk er at noen er så "kreativ" at de finner en annen ukedag. -_-