Gå til innhold

Uformelt kaffetreff på Grefsenkollen


Siggen

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mindre sjarm er nok bare øyet som ser og kroppen som styrer. Men man trenger mindre påkledning, både av varme klær og vanntette klær. Man trenger ikke skrape eller tørke så mye heller. Men man trenger mer strøm! Og så kan det være lurt å sette av litt penger til motor og girkasse ...

 

Men at Defender fortsatt er en slags UR-Land Rover, det er jeg helt enig i. En fin bil det også, som jeg aldri har hatt noe imot. Jeg har bare noe imot Defender i min garasje. Og hvis det ikke er lov, så får jeg finne meg andre venner. (Jeg skal jo på Vikingtreff i helgen. Sikkert mange koselige folk der med både Jeep, Toyota, Nissan og annet ...)

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagasjeplassen tror jeg er større i en 110".

Men komfort er udiskutabelt. D3/4 er utrolig god å kjøre. Den sluker mil etter mil og er en ener på langtur.

 

På dårlig grusveier foretrekker jeg likevel Defender/ D1/ rrc med godt understell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo bli bra med både sjarm og plass hvis man gikk til anskaffelse av en sånn Tuborg teknisk service Ford Transit - de vil sikkert ikke savne den, bare å taue fra Aarhus.  Kunne jo ta med 5 behjelpelige folk, laste godt over et tonn med øl for å ha noe å gå på, og dra Ford'en, men fort vil det ikke gå, og kanskje det ville være hverken lurt eller sikkert.  Nei, jeg vet ikke....

 

 

IMG_20170414_130807.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Alvegg skrev:

Da skal jeg løfte på steinen jeg bor under og sjekke ut en D3 snarest. For laste plassen i 110 er alt for liten. Men sitter fortsatt å ser ned på Discoer som står ved siden av meg i lyskryss. 

 

Det er ikke om å gjøre å sitte høyest, det er om å gjøre å ha mest komfort og bakkeklaring når man trenger det. Derfor har jeg inntil ca. 40 cm bakkeklaring på alt unntatt diff.-klokkene – når jeg trenger det. På diff.'ene har jeg kun 34 cm.

 

Er det bare 20,37 på Defender, Espen? Er vel ca. 24 på klokkene på D2, originalt, så det må nok være noe feil i tallene dine. Men det er et stykke igjen til 34 cm uansett. ;)

 

Jeg har virkelig ingenting imot Defender, jeg vil bare ikke ha det selv. Og tro meg, det har vært vurdert opp og ned i mente – mange ganger. Discovery er bilen for meg, et superkompromiss av alt jeg trenger for å være fornøyd. Og det er jeg. Tar jeg et nytt motor- og girkasseskifte hvis det blir nødvendig? Ja, det skal du pokker ikke se bort fra. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, 101 skrev:

Det må jo bli bra med både sjarm og plass hvis man gikk til anskaffelse av en sånn Tuborg teknisk service Ford Transit - de vil sikkert ikke savne den, bare å taue fra Aarhus.  Kunne jo ta med 5 behjelpelige folk, laste godt over et tonn med øl for å ha noe å gå på, og dra Ford'en, men fort vil det ikke gå, og kanskje det ville være hverken lurt eller sikkert.  Nei, jeg vet ikke....

 

 

IMG_20170414_130807.jpg

 

Jeg heier på den fremste av disse. Makan til kjørefølelese og bakkeklaring som på en 101er skal man lete lenge etter....veldig lenge :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvis jeg oppfatter Robert riktig så tenker han å treffes søndag 29. (dagen før 70-årsdagen som er mandag 30.), og jeg kjenner at nå som vinteren bokstavelig talt er i ferd med å slippe taket, er jeg helt klar for litt LR-aktiviteter igjen.

DSC_7659.JPGDSC_7660.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hverdagene i 1. mai-uka er opptatt for mitt vedkommende - inklusive 1. mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, treffene i Oslo-regionen, både i klubbens regi og ellers, har en tendens til å havne på onsdager - den ene dagen i uka da jeg er fast opptatt... Mitt hjertesukk er at noen er så "kreativ" at de finner en annen ukedag. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ulp! Denne har jeg ikke sett en gang. :blink: Personlig rekker jeg nok ikke noe før etter sommerferien nå. For mye annet som skjer, blant annet full oppussing hjemme.

 

Men jeg regner jo med å se dere alle på Forumtreffet, så kan vi heller snakke litt om Grefsenkollen da ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne kokte bort for meg også. Mai er ganske full, men nå er jo den måneden snart slutt også. Hvis noen slenger ut en ny dato i juni kan vi kanskje prøve én gang til før sommeren kommer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...