ewikran Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Er i gang med å bygge ny garasje til våre to biler og alt tilhørende skrot. Bredden er 6,4m og hadde opprinnelig tenkt å ha en port med bredde 5m. Har nå fått noen kommentarer på at jeg heller burde ha to porter på 2,5m. Noen som har det ene eller det andre som kan si noe positivt/negativt om det ene eller andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg har to porter og vurderte det samme som deg. Valget falt på 2. stk. 2,50 porter med høyde 2,60. Angrer ikke på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg har hatt 5m-port tidligere, og må si det ikke var særlig praktisk å måtte åpne hele veggen hver gang jeg skulle ha noe ut eller inn.Særlig kjipt på vinterstid.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg har 1 stk 5m port og 6,5m innvendig i garasjen. Jeg er godt fornøyd med en port - minuset er at det er alt åpent eller ingenting. Jeg har også dør inn til garasjen så til småting som skal inn og ut går jeg den veien. Fordelen er om jeg holder på med div. prosjekter langs sideveggene i garasjen - så kommer jeg fortsatt greit inn og ut i midten av garasjen med den ene bilen :-) Er også veldig glad i å sette bilen midt i garasjen når jeg skal gjøre div. arbeid på bilen. Garasjen min er 7m lang, men pga innredning i bakkant hadde det blitt mye frem og tilbake for å få plassert en bil i midten om jeg hadde hatt 2 porter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenningT Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Vurderte også det samme som deg og endte opp med 5m port, angrer ikke da jeg ofte har litt diverse (midlertidig) rot i garasjen og da er fortsatt mulig å parkere en eller annen plass i garasjen. Samtidig er praktisk å kunne kjøre inn i midten av garasjen når det må gjøres noe med bilen og ha god tumleplass rundt den. Ser fordeler og ulemper med begge alternativ, din bruk av garasjen blir avgjørende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Rent estetisk er to porter penere, men det blir jo en personlig preferanse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 29 minutter siden, Siggen skrev: Rent estetisk er to porter penere, men det blir jo en personlig preferanse Der er eg uenig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Enig med siste! Så mykje varmetap er det jo ikkje viss du har vanlig dør itillegg. Kjekt å kunne kjøre rett inn på midten viss ein skal ha arbeidsplass rundt bilen istedenfor å plagast med ein stolpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ewikran Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 Takk for alle innspill, litt å tenke på. Lengden på min garasje er også 7m og tror jeg vil sette pris på kunne kjøre inn på midten når det skal arbeides litt. Har også dør på siden så småting går greit inn og ut så slipper å åpne hele veggen. Tror jeg holder meg til opprinnelig plan med en port. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Jeg har 2 enkle porter i den ene dobbelgarasjen og en 5m port i den andre dobbelgarasjen. Fordelen, som du selv nettopp nevnte, med en 5m er at du har større muligheter til å parkere hvis du kun skal holde på med 1 bil. Da slipper du søylen midt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.