Gå til innhold

Garasjeport(er)


ewikran

Anbefalte innlegg

Er i gang med å bygge ny garasje til våre to biler og alt tilhørende skrot. Bredden er 6,4m og hadde opprinnelig tenkt å ha en port med bredde 5m. Har nå fått noen kommentarer på at jeg heller burde ha to porter på 2,5m. 

Noen som har det ene eller det andre som kan si noe positivt/negativt om det ene eller andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1 stk 5m port og 6,5m innvendig i garasjen. Jeg er godt fornøyd med en port - minuset er at det er alt åpent eller ingenting. Jeg har også dør inn til garasjen så til småting som skal inn og ut går jeg den veien. Fordelen er om jeg holder på med div. prosjekter langs sideveggene i garasjen - så kommer jeg fortsatt greit inn og ut i midten av garasjen med den ene bilen :-) Er også veldig glad i å sette bilen midt i garasjen når jeg skal gjøre div. arbeid på bilen. Garasjen min er 7m lang, men pga innredning i bakkant hadde det blitt mye frem og tilbake for å få plassert en bil i midten om jeg hadde hatt 2 porter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte også det samme som deg og endte opp med 5m port, angrer ikke da jeg ofte har litt diverse (midlertidig) rot i garasjen og da er fortsatt mulig å parkere en eller annen plass i garasjen. Samtidig er praktisk å kunne kjøre inn i midten av garasjen når det må gjøres noe med bilen og ha god tumleplass rundt den. Ser fordeler og ulemper med begge alternativ, din bruk av garasjen blir avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill, litt å tenke på.

Lengden på min garasje er også 7m og tror jeg vil sette pris på kunne kjøre inn på midten når det skal arbeides litt.

Har også dør på siden så småting går greit inn og ut så slipper å åpne hele veggen.

Tror jeg holder meg til opprinnelig plan med en port.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 enkle porter i den ene dobbelgarasjen og en 5m port i den andre dobbelgarasjen. Fordelen, som du selv nettopp nevnte, med en 5m er at du har større muligheter til å parkere hvis du kun skal holde på med 1 bil. Da slipper du søylen midt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...