Gå til innhold

Luftenippler fra Biltem....??


Brutus

Anbefalte innlegg

 

HJELP.....!!!!

:(:wacko:

 

Nå begynner frustrasjon å gå over i irritasjon over bremsene.

Så medlemsmøte i "De frustrerte (/forbannede) bremselufters forening" kan gjerne avholdes i min garasje....:P

 

Jeg avsluttet gårsdagens garasjeøkt med nok en runde lufting. Fikk ikke testkjørt da, så det ble tatt nå i kveld.

Resultat - bremser som er helt på tryne igjen - så nå er det i hvert fall luft der.....:angry:

 

Er det noen som har et "jokertriks" for å få luftet dette her...??

Har prøvd med "pumpeassistent" å  åpne/lukke for hvert pump.

Har prøvd denne:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsehydraulikk/Bremsecaliper/Bremselufter-2000017000/

Og denne:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsehydraulikk/Bremsecaliper/Bremselufter-2000031634/

 

Men denne gang ser jeg ikke ut til å bli kvitt lufta.

 

Har sett youtube på at noen lager lokk til reservoar med slange til og "mater" bremseveske under trykk.

Jeg har vært inne på tanken - men finner ikke lokk som passer på reservoaret som jeg kan "ødelegge"...

 

Ang bremsenipler:

1 time siden, gautes skrev:

Luftenipler og rørnipler dras generelt for hardt til.

Kan vel hende jeg stiller i kategori som drar til litt for mye....blush

Men en skal ikke se bort i fra at det er brukt litt "upresist" verktøy en gang i tiden også.

 

 

Frode

 - Brutus (snart begjært avskiltet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...