Gå til innhold

Serie 3 109 1975 Sivil


palerik

Anbefalte innlegg

Etter litt hard selvransakelse og en skikkelig realitetsvudering er det nok på tide å se om noen andre vil ta over.

Stikkord:
- Serie 3 109 diesel 1974 model
- 300tdi motor. Denne er ikke helt skrudd på plass... Har fått godkjent motorbytte. 
- Girkasse med overdrive fra roverdive + ekstra "kjøleribber"
- 2 sett dekk. Gode piggdekk, sommerdekkene kan nok skiftes ut
- Seter fra exmoortrim (Foran og bak)
- Oppvarmet frontrute
- Safaritak og takgrind
- Ramen er så og si rustrfri. (Mistenker rammebytte en gang tiden..)

Bilen har blitt lagret inne i garasje, og det følger med ett lass av deler. Steve parker sett til 300tdi. Defender radiator. Nytt eksosanlegg osv.

Bud over 10.000 blir vurdert. 

mvh
Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, drømmeprosjektet !!!! 

Kjempeinteressert !!! 

130 mil tur/retur med bilfrakter, hmm 

Hadde den bare stått i Trøndelag ville du garantert vært kvitt bilen nå !!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Bud på 11.000

Til den prisen ønsker jeg meg:
- Gjenkjøpsrett om den selges videre.
- Om du selger bilden videre i deler ønsker jeg meg 40% av overskuddet. 
(Ønsker at bilen skal bli gjenoppbygd)

 

Budrunden avsluttes Mandag 14.08.2017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et utrolig bra utgangspunkt for å få en usedvanlig kjekk og nyttig seriebil. Virkelig en drømmebil på veien tenker jeg. Hadde jeg hatt mulighet og ikke minst kompetanse, så hadde jeg ikke nølt med å starte på denne. Her må det da vel være noen som vil bygge den perfekte serie-bruks-turbil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering og ett slags motbud..

Har fått til en ordning hvor jeg setter bort deler av jobben med å få på plass motor og slike vriene ting...
 

Men er fortsatt åpen for bud som er høyere inn det er nå (11.000).

Ikke helt enkelt å sjonglere penger, følelser og "hva som er lurt".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bud på 12.000,-

Etter å ha fått på plass en avtale om å få satt inn motor++ til en grei pris, er det veldig fristende å beholde bilen selv. En bil som kan flyttes for egen maskin er enklere å ha med å gjøre i et "vanlig" boligfelt og med trang garasje. 

Beklager vingling, men må sies at det er medforumister som fikk meg til å revurdere og få satt bort deler av jobben..


Om jeg ikke får noe bud over 20.000 (Overdriven koster i dag alene over 12), setter jeg den bort til "renovering". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sett den bort. Denne bilen vil ha høy bruks (og salgs) verdi når den er ferdig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke det kommer bud over 20.000 i løpet av kvelden anser jeg bilen som solgt tilbake til meg.  (Dvs jeg legger penger på bordet for å få den fikset)

Bruksverdien blir høy, men regner nok med at salgsverdien ikke øker tilsvarende. Dette blir jo ikke noe orginalt smykke. Men intensjonen er jo at den skal se sånn passe orginal ut fra utsiden. 
 

Noen som har fått godkjent ombygging til skivebremser? Må ha på plas (ex-mil/one-ton) bremser, så tenkte kanskje at det var like greit med skivebremse ombygging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...