Gå til innhold

Hva nå da...? (Bremse Serie III)


Brutus

Anbefalte innlegg

Hva er det nå da....?  :wacko:

Prøver fortsatt å få Brutus klar for etterkontroll.

Feil/påpekning er "lav pedal" på bremsene.

Har luftet til i en evighet, men nå på sist prøvetur så begynte "bremselampen" i dashen å lyse.

Den lyste ikke hver gang jeg bremset, det var heller tilfeldig når den lyste.

Er det fortsatt luft i systemet, eller bremselampen at "noe annet" er galt?

Her er ikke noe lekkasje noe sted (har sjekket det denne gangen).

Begynner å bli en smule lei av å lufte bremser nå....  :angry:

(Ex.mil Serie III 109)

 

 

Frode

 - Brutus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sjekke lekkasje må du av med trommelen og løfte på støvhetta på hver sylinder. Væske samler deg der uten å lekke ut, og luft kommer inn.  Er det væske innenfor støvhetta blir det luft.

 

Har du lagt bånda inntill trommelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke letta på støvhetta....

Får vel sjekke det da.

Bør ikke være noe der - for da blir det nok en reklamasjonsrunde på sylindere.

Bremsebånd er justert inntil.

(Båndene er pusset til i flere omganger slik at hele båndet nå etter hvert tar.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

(Repostet nå i "riktig" tråd....)

 

HJELP.....!!!!

:(:wacko:

 

Nå begynner frustrasjon å gå over i irritasjon over bremsene.

Så medlemsmøte i "De frustrerte (/forbannede) bremselufters forening" kan gjerne avholdes i min garasje....:P

 

Jeg avsluttet gårsdagens garasjeøkt med nok en runde lufting. Fikk ikke testkjørt da, så det ble tatt nå i kveld.

Resultat - bremser som er helt på tryne igjen - så nå er det i hvert fall luft der.....:angry:

 

Er det noen som har et "jokertriks" for å få luftet dette her...??

Har prøvd med "pumpeassistent" å  åpne/lukke for hvert pump.

Har prøvd denne:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsehydraulikk/Bremsecaliper/Bremselufter-2000017000/

Og denne:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsehydraulikk/Bremsecaliper/Bremselufter-2000031634/

 

Men denne gang ser jeg ikke ut til å bli kvitt lufta.

 

Har sett youtube på at noen lager lokk til reservoar med slange til og "mater" bremseveske under trykk.

Jeg har vært inne på tanken - men finner ikke lokk som passer på reservoaret som jeg kan "ødelegge"...

 

 

Frode

 - Brutus (snart begjært avskiltet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var med å lufte bremser på bremse med nippet over og under fremme sist, slet vi med det samme. Skrudde helt ut nippet under og lot det renne, luftet igjen, så ble det faktisk bra;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn: https://www.mekonomen.se/bil/verktyg/fordonsverktyg/bromsverktyg/bromsluftningsverktyg-pa1267sv

Den har redda meg mange ganger.. Nå passet ikka det lokket som fulgte med til seriebilen min, men siden det er samme type koblinger som vanlige dekkventiler satte jeg inn en dekkventil i lokket for bremsevæske... setter altså på trykk fra f.eks et dekk...

Edit: leser igjennom tråden etter at jeg har postet, og ser at det allerede er nevnt ja.... Fikk altså kjøpt løse slike: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Chassisdeler/Felger-og-Dekk/Dekkventil-50-stk-2000028392/

-og montert i lokket. Lagde altså hull som i ettertid er reparert med tape inntil et lokk  som passer dukker opp....

Endret av RaymondN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...