radovan Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Må innrømme at eg ikkje synest det er så lett å skjønne seg på Nanocomen. Eg saknar ei grei oversikt over det ein kan utføre. Discoen vår har eitt eller anna problem som sannsynlegvis botnar i at han ikkje får fram nok diesel. Når ein køyrer med litt drag i motbakkar eller gir på litt entusiastisk går det ikkje mange sekund før ein merkar at han ikkje går så godt lenger. Pumpa er av merket VDO og "ny", dvs ho har ikkje gått mange km. Tenkte eg kunne finne ut meir ved hjelp av Nanocom, men korleis? Eg finn berre ein skjerm der eg kan køyre test på pumpe og ein del andre ting, men det hjelper meg ikkje så mykje. Pumpa virkar, eg veit berre ikkje om ho er 100%. Det einaste eg finn av feilkodar er 2,8 Ambient Pressure Circuit, men kva vil det eigentleg seie? MAF/LMM-sensor er og "ny". Endret 3. august 2017 av radovan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Er LMM tilkoblet? Mener 2.8 dukker opp når man kobler den av ifølge husken min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 Ja, den er tilkopla. Kan jo rense den om feilkoden er der igjen seinare, men det er ikkje mange km den har gått. Kanskje eg har den gamle ein stad enno. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Sjekk sylinderbalansen, er den jevn på alle sylinderne? JE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Bare en liten tanke som slo meg. Føleren som sitter i luftfilterhuset er vel temp/trykkføler for omkringliggende luft? Ambient Pressure Circuit Ref Online workshop manual riktig nok for Defender, men den har samme funksjon på en Disco II med Td5. Sjekk om temp føleren i luftfilterhuset er tilkoblet. Dersom den er tilkoblet, kobler du den i fra og ser om du har samme symptomer. If so, er det stor sannsynlighet for at det er føleren som er noe feil på. Enkleste er å bruke noe bremserens eller lignende for å forsøke å forsiktig rengjøre alle åpninger for skitt. Alternativet er å kjøpe nytt. Delenummer: MHK100820L (med forbehold om at det finnes flere utgaver med ulikt oppsett av pinner i kontakten). F.eks LRdirect, LRparts.dk, Paddocks, for å nevne noen delepushere fra tåke holmen. Dersom du ikke får endring etter rens/skifte kan det være kabelbrudd i ledningsklysen. Da begynner det å bli litt mer avansert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Det finnes 2 utgaver av den sensoren. Avhenger om du har 10P eller 15P-motor. Mener 10P har 3 ledninger, og 15P har 4 om husken er rett Endret 4. august 2017 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.