Gå til innhold

Hjelp til å bruke Nanocom


radovan

Anbefalte innlegg

Må innrømme at eg ikkje synest det er så lett å skjønne seg på Nanocomen. Eg saknar ei grei oversikt over det ein kan utføre.

 

Discoen vår har eitt eller anna problem som sannsynlegvis botnar i at han ikkje får fram nok diesel. Når ein køyrer med litt drag i motbakkar eller gir på litt entusiastisk går det ikkje mange sekund før ein merkar at han ikkje går så godt lenger. Pumpa er av merket VDO og  "ny", dvs ho har ikkje gått mange km. 

 

Tenkte eg kunne finne ut meir ved hjelp av Nanocom, men korleis? Eg finn berre ein skjerm der eg kan køyre test på pumpe og ein del andre ting, men det hjelper meg ikkje så mykje. Pumpa virkar, eg veit berre ikkje om ho er 100%.

 

 

 

 

 

Det einaste eg finn av feilkodar er 2,8 Ambient Pressure Circuit, men kva vil det eigentleg seie? MAF/LMM-sensor er og "ny".

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tanke som slo meg.

Føleren som sitter i luftfilterhuset er vel temp/trykkføler for omkringliggende luft? Ambient Pressure Circuit

Ref Online workshop manual riktig nok for Defender, men den har samme funksjon på en Disco II med Td5.

Sjekk om temp føleren i luftfilterhuset er tilkoblet.

Luftfilterhus.jpg

 

Dersom den er tilkoblet, kobler du den i fra og ser om du har samme symptomer.

If so, er det stor sannsynlighet for at det er føleren som er noe feil på.

Enkleste er å bruke noe bremserens eller lignende for å forsøke å forsiktig rengjøre alle åpninger for skitt.

Alternativet er å kjøpe nytt.

Delenummer: MHK100820L (med forbehold om at det finnes flere utgaver med ulikt oppsett av pinner i kontakten).

F.eks LRdirect, LRparts.dk, Paddocks, for å nevne noen delepushere fra tåke holmen.

 

Dersom du ikke får endring etter rens/skifte kan det være kabelbrudd i ledningsklysen.

Da begynner det å bli litt mer avansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 2 utgaver av den sensoren. Avhenger om du har 10P eller 15P-motor.

Mener 10P har 3 ledninger, og 15P har 4 om husken er rett

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...