Gå til innhold

Hva i all verden er det som ryker unde panseret?


FrankChristian

Anbefalte innlegg

Hyggelig å kunne være til hjelp. Ser iallefall at det er trykk i systemet, del en i boks Frank Christian, jobba:)B)

 

Disse røra kan jeg ikke noe om, dessverre, men lekkasjen var ikke akkurat liten:wacko: Men jeg vil tro det er dette røret som er enklest å ta, da det er kortest og mest tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny slange og nytt rør og tetninger for røret mot ventilblokka, det er opp til 160 bar trykk i systemet. 

Vær forberedt på det fort blir dyrt og jobb når du først begynner jobbe med ACE-systemet... 

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt rør...da snakker vi ikke å kjøpe et kobberør og begynne å måle selv her? Eller skal jeg kjøpe en bestemt del fra importør? Har sett noen videoer av at noen erstatter deler av rørene med kobberrør...

 

har aldri skrudd bil og gjør alt her på instrukser og youtube :)

Endret av FrankChristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke satt kobber-rør på et 160 bar system. Men hva vet vel en stakkar som jobber med sånt jevnt og trutt? Ser og leser at en og annen gjør det og hevder det holder.

Flaks eller utslitt system som ikke gir fullt trykk? Sikkert gøy om biltema kobber-røret revner i en kjapp sving..

 

Jeg endte med å fjerne ace-systemet helt. Skule jeg beholdt det eller satt det tilbake hadde jeg byttet alle rør med hydraulikkslanger. Oppskriften finnes på D2boysclub, http://www.thed2boysclub.co.uk/viewtopic.php?f=15&t=3452

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stålrør funker jo selvfølgelig. Rekk opp hånda alle som har skikkelig rørbøyer og utstyr til å krage ut rør slik at de passer med fittingsene LR har brukt, og slangepresse..

 

Kjøp nye deler til dette; eller bygg om til slanger. 

 

Om jeg var gal og skulle gjøre en frame-off-job hadde jeg nok lagt opp med rustfrie hydraulikkrør:-) Masse kos med rørbokking i alle plan og retninger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, leiohel skrev:

Jeg har kjørt med kobberrør i flere år og ace min får jobbe jevnt. Ingen problem ennå, selv om det plutselig kan jo sprekke. Men jeg gikk for billig fix og det har fungert i flere år. 

 

Leif ove

 

Som jeg har skjønt det så er det mindre trykk i rørene som går tilbake til pumpen. Er det noen av de rørene du har brukt med kobber-rør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens du venter på nye rør kan du vurdere å koble ut ACE'en. Det har jeg gjort pga lekkasje ved overgang ACE-blokk til ett av rørene som går bakover.

Releet finner du ved R14. Du ser at det ligger og hviler på bildet, og jeg har kjørt slik siden i fjor. Dette vil redusere trykket litt. I mitt tilfelle klarte jeg å få slutt på lekkasjen, men får ikke brukt ACE'en heller. Slik jeg kjører (se forbruket mitt) har jeg ikke bruk for det. :D

 

Lykke til med skruvinga!

 

Snapchat-1049313419.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en reim som heter 8PK1560 (mekonomen, bilextra osv) og fjern den ytterste "fjelltoppene"; da passer den akkurat for å by-passe ACE-pumpen uten å ta pumpen bort.

 

En kan også rigge seg med en slange fra utløpet på pumpa og tilbake oppi tanken slik at oljen bare sirkulere i pumpa; men billigere med den reima:-)

 

bedre forklaringe; se på 8PK1560-reima, den har 8 fjelltopper med daler imellom; ta en skarp kniv og fjern den ytterste av toppene ved å kutte i dalbunnen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2017 den 17.43, FrankChristian skrev:

Som jeg har skjønt det så er det mindre trykk i rørene som går tilbake til pumpen. Er det noen av de rørene du har brukt med kobber-rør?

 

Byttet begge røra fra dingsen under på høyre side og bak til actuator/stempel på bakakslingen. Byttet så mye av røra som det gikk. Kappet med liten rørkutter og brukte klem koblinger. Tett og fint. Ennå ihvertfall. Jeg er tilhenger av ace i en D2. Mener at det bidrar til kjøreopplevelsen. Ryker røra så kan det godt være at jeg heller tar jobben med å fikse det enn å fjerne det til fordel for vanlig stab stag.

 

loh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 25.8.2017 den 18.49, GuttormG skrev:

Kjøp en reim som heter 8PK1560 (mekonomen, bilextra osv) og fjern den ytterste "fjelltoppene"; da passer den akkurat for å by-passe ACE-pumpen uten å ta pumpen bort.

 

En kan også rigge seg med en slange fra utløpet på pumpa og tilbake oppi tanken slik at oljen bare sirkulere i pumpa; men billigere med den reima:-)

 

bedre forklaringe; se på 8PK1560-reima, den har 8 fjelltopper med daler imellom; ta en skarp kniv og fjern den ytterste av toppene ved å kutte i dalbunnen.

 

 

Er det likesågreit å kjøpe en reim med 7 ribber istedenfor? som denne? https://www.rembutiken.se/flersparsremmar/pk-profil/7-ribbor/flersparsrem-7pk1560/

Jeg har ordenet meg nytt acerør og deler, men sliter med å få opp rustne skruer etc, så nå kryper jeg til korset og prøver å få det til med en kortere reim, og så eventuellt få kjørt bilen til verksted for å bytte ace-røret, siden jeg vet hvor lekasjen er og har kjøpt inn nytt rør.

Bilen blir vel ikke "farlig" å ha på veien med ace-en utkoblet? Nå har bilen stått stille siden i høstes og jeg tror det er på tide å få den til å rulle igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...