Gunleik

Registerkjede eller reim på 300 tdi?

7 posts in this topic

Jeg har en Range Rover Classic som har gjennomgått karosseribytte før min eiertid.  Ramma er fra 1974 men resten av bilen er tidlig 1990-talls.  Jeg må legge meg flat og innrømme min uvitenhet i dette forum.  En Range Rover kjenner mente at det sitter en 300 tdi motor i bilen (det er da selvsagt diesel).  På frontplata er det satt på en klistrelapp om at registerreim og strammer er skiftet en eller annen gang.  Jeg leverte bilen til et lokalt verksted og de forsøker iherdig å overbevise meg om at bilen har registerkjede.  Jeg føler meg ikke sikker.  Noen som har noe tips om dette?  Jeg holder til i Telemark og det er kanskje noen i nærheten som kan hjelpe meg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tdi-motorene har registerreim. Slik er det bare!

Edited by Stig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis det er en 300Tdi, så har den register REIM. Td5 har kjede....!

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 3.8.2017 den 11.10, pickup skrev:

Bare en liten tanke: https://goo.gl/images/p838Ux

Zevs drev

Dette skiftet min far til i 2002 - "preventivt" mot registerreimshavari. Året etter løsnet et drev og gav totalt motorhavari...

Edited by Truls Vikin
Endret fra hjul til drev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zevs fungerte mot reimhavarier,men forårsaket motorras i stedet.

Hvis tvil finner du deg et annet verksted eller en entusiast som VET.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now