Gå til innhold

Forlatt 107


Leif2re

Anbefalte innlegg

Da er det bare å kontakte eieren da, og hente ut bilen til vinteren...

 

Men så enkelt er det nok ikke. Som sagt har denne vært omtalt en rekke ganger her før. Søk på for eksempel "Børvatnet". Og selvfølgelig har noen, og kanskje spesielt en, snakket med eier flere ganger. Han vil ikke kvitte seg med den da den har vært i familiens eie siden ny. Sønnen skal visstnok sette den i stand...

 

Som bildet viser har den til og med vært avbildet i et engelsk LR-magasin for noen år siden.

107børvatnet.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Ahok skrev:

Kan se ut som det er her? https://kart.finn.no/?lng=14.76085&lat=67.14029&zoom=19&mapType=norortho&markers=14.76097,67.14028,r,Børvatnet

 

Tenkt om noen hadde klart å redde denne :wub:

 

Regner med at det ikke bare er å vri om nøkkelen og kjøre over når isen har lagt seg...

Stemmer at det er der den står. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, LarsenO skrev:

Denne bilen tilhører min familie, den skal bli tatt hand om.

Hei Larsen,

 

Får du tatt noen oppdaterte bilder. Dette hadde vært en fantastisk historie for både Classic Land Rover magasinet eller Legend, Serie 1 klubb-bladet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 13.09, LarsenO skrev:

Denne bilen tilhører min familie, den skal bli tatt hand om.


Det håper jeg virkelig. Den beskjeden fikk jeg også for 10 år siden da jeg var i kontakt med dere første gang. ;)

Dette er en veldig sjelden Land Rover. 
Det ble kun produsert 6000 stykker. De fleste gikk til Afrika, Asia og Sør-Amerika. 
I England ble det kun solgt et fåtall pga rare skatteregler. 
Det finnes ca 100 biler igjen som man vet om. 
Sannsynligvis finnes det flere som fremdeles er i bruk i Afrika og Asia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lafterolf skrev:

Eller sett med andre øyne:

Bilen er jo igrunnen bevart bra, den har stått det i evigheter, helt siden den tiden offroadkåte ungdommer med digre hjul kjøpte sånne. Heldigvis, denne kom ikke i deres eie.

 

Er jeg i kategorien ? 
Snart 45, og elsker biler med store hjul. Offroad også da selvsagt ...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Helge Skou Dale skrev:


Det håper jeg virkelig. Den beskjeden fikk jeg også for 10 år siden da jeg var i kontakt med dere første gang. ;)

Dette er en veldig sjelden Land Rover. 
Det ble kun produsert 6000 stykker. De fleste gikk til Afrika, Asia og Sør-Amerika. 
I England ble det kun solgt et fåtall pga rare skatteregler. 
Det finnes ca 100 biler igjen som man vet om. 
Sannsynligvis finnes det flere som fremdeles er i bruk i Afrika og Asia. 

Skjelden....det står en likedan i Leksvika, en i Buvika og ytterligere en i Klæbu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...