Gå til innhold

autodoc.co.no/


Øyvind Dørum

Anbefalte innlegg

Ja, men de er basert i utlandet. Alt du importerer over 350kr totalt får du 25% MVA og fortollingsbegyr på. Det med fraktfritt stemmer, men du kommer deg ikke unna MVA og gebyr. Det kan være du kan komme deg unna begyr om du forhåndsbetaler MVA til f.eks DHL, men det er ikke alle nettbutikker som har fått denne ordningen i gang. Jeg brukte selv det nylig hos LRdirect i england og da sparer man seg gebyret om jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nevner ikke radiator som overdimensjonert last, men kan kanskje være verdt å sende en epost for sikkerhets skyld.

 

Sitat

 

EKSTRA KOSTNAD FOR OVERDIMENSJONERT LAST:

Følgende reservedeler er å anse som overdimensjonert last: katalysator, manifold, eksospotte, racing eksosanlegg, terskel, vinge, drivstofftank, spoiler, tilhengerfeste (stikk), kåpe, motorlokk, motorpanser, isolasjon av motorrommet og støtfanger. 

Levering av overdimensjonert last til Norge er ikke mulig!

 

 

Fortollingsgebyr varierer fra transportør til transportør. ParcelForce f.eks. har jeg kun betalt mva til. De fleste tar gebyr, varierer mellom en drøy hundrelapp til en liten tusenlapp, vanligvis et par hundre. Men igjen, det kan hende dette er inkludert i frakten. Vanskelig å se utifra nettsidene deres.

 

 

 

Hvis du er interessert i andre leverandører, kan jeg anbefale denne: https://delespesialisten.no/cautare_articol/2140020J00.html

Ikke mye dyrere (faktisk billigere på mye), norsk firma, norske rettigheter, norsk kundeservice, ikke noe fortolling osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...