Gå til innhold

Finn betalingsgaranti


WildRover

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd Finn betalingsgaranti? La ut noe greier på Finn, latterlig billig, bare for å slippe å kjøre på søppelplassen med det. Jeg vil ha forskudd via Vipps eller bank, men så var det en som heller ville bruke Finn betalingsgaranti. Synes dette ser ut som noe ala Pay-Pal, hvor kjøper bare kan si han ikke har fått noe, så blir selger nødt til å bevise at han har levert hvis han skal få pengene sine. Er jo en velkjent strategi på ebay. Det har jeg gitt beskjed om at jeg ikke gidder, da kan han heller la være å kjøpe. Er det jeg som er vrang, evt i overkant skeptisk? Gir Finn betalingsgaranti i det hele tatt noen form for sikkerhet for selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg selger ting på finn men har aldri brukt det. Der var en kjøper som ville bruke det en gang men jeg Husker at jeg leste litt om det og fant ut at det gidder jeg ikke. Så endte med forskuds betaling og sendte som avtalt varene og begge parter ble fornøyd. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Har brukt det to ganger. Første gang for noen år siden. Da gikk det treeeegt. Siste gangen gikk det silkemykt og problemfritt.

 

Men om kjøper vil så kan han holde tilbake penger og dra ut/stoppe hele utbetalingen. Det orker ikke jeg å risikere ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Den er 100% i favør av kjøper som kan avvente betaling i mange dager etter mottak, samt stoppe hvis det blir et påfunn om at "nei, gidder ikke ha dette likevel" kamuflert av vare ikke som beskrevet. Da risikerer du tilbakesendt vare i ødelagt eller "godt brukt" stand, eller noe annet skrot hvis kjøper vil være vanskelig. Gir du bra førsteinntrykk som selger, med personlig info og litt åpenbar profil av deg selv, strekker tilliten hos kjøper seg ganske langt. Har selv også liten frykt for å forhåndskjøpe ting fra folk jeg føler sikkerhet for hvor befinner seg om noe skulle skjære seg.

 

Alltid norgespakke og forhåndsbetaling for min del, noe du forøvrig kan nevne for kjøper er forsikret og sporbar. Har selv måtte benytte meg av den forsikringen, og den var silkeglatt. Posten hadde krasja sammen 2 pakker og ikke lagt riktige ting tilbake, oppga verdi og fikk raskt penger fra Posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vanilla_ninja skrev:

Knips et bilde av hva som er i pakken og send med Norgespakke, så har du bevis både på at pakken inneholder det du sier og at pakken blir levert mottaker.

 

-Pedanten i meg vil hevde at et bilde ikke beviser annet enn at du har tatt et bilde; noen rimelig grad av sikkerhet mot svindel har man ikke før både vare og penger går via en (kompetent) tredjepart som ikke utleverer noen av delene før de har fått verifisert at varen er som beskrevet og betalingen er OK.

 

En slik tjeneste ville nok kostet mer enn folk var villige til å betale for annet enn veldig dyre saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...