JokerS30 Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) veit ikke helt hvor dette hører hjemme; men her goes: Har en eksisterende Nanocom enhet. Denne døde i mai i fjor. Denne hadde koder for RRP38DSE. Jeg spurte om jeg kunne kjøpe en enhet for min D2,og bruke om igjen koden fra den gamle,defekte enheten, men det gikk visst ikke an ifølge Blackbox solutins. Men svaret var vel egentlig, " vi vil ikke la deg gjøre det ", helt i tråd med den vanlige kundeservicen fra den kanten. Spørsmålet er; hvordan skal de hindre meg ? Aktiveringskoden jeg har for P38 er jo fullt synlig på " mine nanocomsider " hos Blackbox; må enheten synkes mot nettet etter at man " låser opp " en ny bilmodell,eller hvordan fungerer dette ? Jeg syns Hawkeye er litt stusslig i forhold til Nanocom, men må jeg betale min egen lisens en gang til, er nok i markedet for å teste noe nytt... Endret 30. juli 2017 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Med mindre det bare er "plass til" en kode - og den prosessen ikke kan reverseres - og at kodene ikke er bundet opp mot en eller annen ID i selve Nanocom'en, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det burde gå greit. Selve Nanocom'en er jo aldri direkte på nett, så den vil jo uansett ikke kunne "sladre hjem". Men de kan jo ha lagt inn noen andre spennende sperrer da... :s Edit: Med forbehold om at jeg bare kan IT og programmering, ikke dette spesifikke produktet. Endret 30. juli 2017 av trondshj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Om det er så enkelt, så burde en kode kunne brukes på mange apparater, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) mon det. Jeg vet ikke.. Problemstillingen utgår, siden Blackbox har deaktivert brukerkontoen min, da jeg har rapporter enheten som død. Jeg vil på det sterkeste advare mot denne leverandøren. Maken til arrogant kundebehandling har jeg ALDRI sett, noe sted. Og ja, jeg har sett mye rart. Enheten har i praksis aldri virket tilfredsstillende, og absolutt alt har blitt avfeid som brukerfeil. Forsøk på å forhandle fram en løsning, har blitt møtt med likegyldighet og arroganse. Jeg foreslo å betale for en ny box, med koder til D2 TD5, mot å få bruke om igjen kodene fra min gamle, havarerte enhet til P38, og ble blankt avvist. Tilbød da selvsagt å sende inn den gamle enhten. Responsen var å slette kontoen min, slik at historikken ble borte også. På toppen har jeg blitt holdt for narr av folk her på siden ang utbedring av enheten. Konklusjon: jeg går med rett rygg. Det er det ikke alle som bør gjøre ! Endret 30. juli 2017 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Du har to svar her, så vidt jeg kan se har ingen gjort narr. Problemet ditt er relevant for flere, jeg kjøpte ny nanocom som ikke virker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 5 minutter siden, lafterolf skrev: Du har to svar her, så vidt jeg kan se har ingen gjort narr. Problemet ditt er relevant for flere, jeg kjøpte ny nanocom som ikke virker. Ditto. Eller den virker, men den må flashes med ny firmware til vilkårlige tidspunkt når den krasjer. Selvfølgelig er det brukerfeil og jeg må betale for hele gildet. Dritt lei hele den fraværende kundeservicen til nanocom og kommer ikke til å anbefale noen å kjøpe denne diagnosen igjen. Jeg har erfaring med diagnose fra Audi,vw,Skoda,Volvo,BMW i tillegg til generiske odb lesere og har aldri sett maken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 30. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2017 15 minutter siden, lafterolf skrev: Du har to svar her, så vidt jeg kan se har ingen gjort narr. Problemet ditt er relevant for flere, jeg kjøpte ny nanocom som ikke virker. Nei, min henvisning til " gjort for narr " er forumbrukere som tar på seg å utbedre utstyr for andre, for så å synke i bakken på ubestemt tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WildRover Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Nå har jeg heldigvis ikke like dårlige erfaringer, enda. (Bank i bordet!) Men jeg er ikke videre imponert over Nanocom jeg heller egentlig. Tungvinte menyer, får ofte ikke kontakt med styreenheter, liten skjerm, vanskelig å bruke selv med små fingre osv. Men det funker jo. Finnes det noe alternativ, like bra eller bedre, fra andre leverandører? Tilgjengelig for den vanlige mannen i fjæra, altså ikke altfor dyrt. Gjerne noe PC-basert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KCVarvik Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Du har denne. http://www.lynx-diagnostics.com/ De har både app og Pc basert utstyr, vet ikke om appen fungerer på programmering. Jeg vurdere da innkjøp av den PC versjonen de har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Disse har jo også lansert et verktøy nå, men skriver at det er spesielt for det amerikanske markedet og ikke vil virke noe annet sted(?) http://www.roverparts.com/iland-diagnostic-app-for-land-rovers/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Mener det har blitt mumlet på andre fora om at Lynx og iLand egentlig er samme produkt, men pakket litt inn og brandet forskjellig. Så det er derfor liten grunn til å henge med hodet for at det ikke er tilgjengelig utenfor USA - utover en eventuell prisforskjell da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.