Gå til innhold

Flytte koder fra gammel til ny Nanocom


JokerS30

Anbefalte innlegg

veit ikke helt hvor dette hører hjemme; men her goes:

Har en eksisterende Nanocom enhet. Denne døde i mai i fjor.

Denne hadde koder for RRP38DSE.

 

Jeg spurte om jeg kunne kjøpe en enhet for min D2,og bruke om igjen koden fra den gamle,defekte enheten, men det gikk visst ikke an ifølge Blackbox solutins. Men svaret var vel egentlig, " vi vil ikke la deg gjøre det ", helt i tråd med den vanlige kundeservicen fra den kanten.

Spørsmålet er; hvordan skal de hindre meg ? Aktiveringskoden jeg har for P38 er jo fullt synlig på " mine nanocomsider " hos Blackbox; må enheten synkes mot nettet etter at man " låser opp " en ny bilmodell,eller hvordan fungerer dette ?

 

Jeg syns Hawkeye er litt stusslig i forhold til Nanocom, men må jeg betale min egen lisens en gang til, er nok i markedet for å teste noe nytt...

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det bare er "plass til" en kode - og den prosessen ikke kan reverseres - og at kodene ikke er bundet opp mot en eller annen ID i selve Nanocom'en, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det burde gå greit.

 

Selve Nanocom'en er jo aldri direkte på nett, så den vil jo uansett ikke kunne "sladre hjem". Men de kan jo ha lagt inn noen andre spennende sperrer da... :s

 

Edit: Med forbehold om at jeg bare kan IT og programmering, ikke dette spesifikke produktet.

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mon det. Jeg vet ikke..

 

Problemstillingen utgår, siden Blackbox har deaktivert brukerkontoen min, da jeg har rapporter enheten som død.

 

Jeg vil på det sterkeste advare mot denne leverandøren. Maken til arrogant kundebehandling har jeg ALDRI sett, noe sted. Og ja, jeg har sett mye rart. Enheten har i praksis aldri virket tilfredsstillende, og absolutt alt har blitt avfeid som brukerfeil. Forsøk på å forhandle fram en løsning, har blitt møtt med likegyldighet og arroganse. Jeg foreslo å betale for en ny box, med koder til D2 TD5, mot å få bruke om igjen kodene fra min gamle, havarerte enhet til P38, og ble blankt avvist. Tilbød da selvsagt å sende inn den gamle enhten. Responsen var å slette kontoen min, slik at historikken ble borte også.

 

På toppen har jeg blitt holdt for narr av folk her på siden ang utbedring av enheten. 

 

Konklusjon: jeg går med rett rygg. Det er det ikke alle som bør gjøre !

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lafterolf skrev:

Du har to svar her, så vidt jeg kan se har ingen gjort narr. Problemet ditt er relevant for flere, jeg kjøpte ny nanocom som ikke virker.

 

Ditto. Eller den virker, men den må flashes med ny firmware til vilkårlige tidspunkt når den krasjer. Selvfølgelig er det brukerfeil og jeg må betale for hele gildet. Dritt lei hele den fraværende kundeservicen til nanocom og kommer ikke til å anbefale noen å kjøpe denne diagnosen igjen. 

 

Jeg har erfaring med diagnose fra Audi,vw,Skoda,Volvo,BMW i tillegg til generiske odb lesere og har aldri sett maken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, lafterolf skrev:

Du har to svar her, så vidt jeg kan se har ingen gjort narr. Problemet ditt er relevant for flere, jeg kjøpte ny nanocom som ikke virker.

Nei,  min henvisning til " gjort for narr " er forumbrukere som tar på seg å utbedre utstyr for andre, for så å synke i bakken på ubestemt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg heldigvis ikke like dårlige erfaringer, enda. (Bank i bordet!)

Men jeg er ikke videre imponert over Nanocom jeg heller egentlig. Tungvinte menyer, får ofte ikke kontakt med styreenheter, liten skjerm, vanskelig å bruke selv med små fingre osv. Men det funker jo. Finnes det noe alternativ, like bra eller bedre, fra andre leverandører? Tilgjengelig for den vanlige mannen i fjæra, altså ikke altfor dyrt. Gjerne noe PC-basert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mener det har blitt mumlet på andre fora om at Lynx og iLand egentlig er samme produkt, men pakket litt inn og brandet forskjellig.

 

Så det er derfor liten grunn til å henge med hodet for at det ikke er tilgjengelig utenfor USA - utover en eventuell prisforskjell da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...