Gå til innhold

Blende EGR


safaripaul

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å blende EGR på min defender Td5,  2006. Jeg har kjøpt et kit fra https://x8r.co.uk/land-rover-discovery-defender-td5-2-5-egr-valve-delete-blank-kit-with-cooler-blanks. Her følger det med 3 blende lokk. 

 

Det jeg lurer på er om det holder å blende kun det som er ved Egr ventilen og la resten være. Da slipper jeg å skru av boltene nærmest eksosmanifolen. Hva er forskjellen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte samme sett som du har kjøpt. Blendingen av selve ventilen var det trangeste arbeidet. Med forbehold om at skruene til manifolden løsner etter påført rustløser, er det liten gevinst å bare blende ventilen. Prøv først de to nevnte skruene, du kjenner om de kommer før de knekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke svare på spørsmålet, aner ikke om fordeler eller ulemper med å blende kun den ene åpningen lengst unna.

Mitt innlegg var ment å belyse at skruene rundt ventilen var de vanskeligste, såfremt de to på manifolden løsner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...