Gå til innhold

Hvor kjøper man store dekk


Anbefalte innlegg

Hvor kjøper folket egentlig litt ekstra store dekk om dagen ?
Fins det europeiske forhandlere som har noe særlig utvalg ?
Dekkonline har mye i 35", men få 37" og ingen 38" ser det ut til. Vil også ha til 15" felg, noe som snevrer inn utvalget veldig.

 

Er det USA-handel & Jetcarrier som er det beste alternativet ? I så fall; hvor har man godt utvalg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.  de har noe, men priser varene sine så det knapt er sant...

 

NB   -i tillegg bruker AT i Norge lite 15" felg heretter, mest 17"......


AT Island bruker fortsatt mye 15" på store dekk, men har tilgjengjeld hovedfokus på grusdekk med relativt lite mønster.. jeg ønsker meg nok MUD dekk ..

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBay er enkelt,kjøpte nettopp 315/75-16 fra USA kom på røffelig 10 ferdig levert med alle avgifter på dør! Ikke noe stress i det heletatt! Kjøpte Nitto Mud grappler fordi det såg tøft ut, men sikker ett he..... å kjøre på !  Søk opp "readytomount" på eBay , disse er seriøs og leverer på kort tid! (1uke)

Endret av lr90buss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med Paddocks. De kan skaffe dekk som ikke kommer opp i nettbutikken. Kjøpte BFG Goodrich AT KO2 tidligere i år 33 12,5 R15. Pris ca 10.000 kr inkl frakt og mva. Arctic Trucks har et vanvittig påslag har jeg inntrykk av. 

 

Riktig pris for dimensjonene du nevner vil jeg tro er 13 - 15.000,-.

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tips her, men saken er vel at 15" felger er mer eller mindre ute av bruk etterhvert, da flertallet idag går for 17" felger.

Uten ha regnet spesielt vitenskapelig på ting, er det vel like mye volum i et 37" dekk på 17" felg som det er i et 35" dekk på 15" felg. Viktig med mye volum, om man vil kjøre med lite luft....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peik skrev:

Sjekk med Paddocks. De kan skaffe dekk som ikke kommer opp i nettbutikken. Kjøpte BFG Goodrich AT KO2 tidligere i år 33 12,5 R15. Pris ca 10.000 kr inkl frakt og mva. Arctic Trucks har et vanvittig påslag har jeg inntrykk av. 

 

Riktig pris for dimensjonene du nevner vil jeg tro er 13 - 15.000,-.

 

Ja de har et sinnsykt påslag på det meste. De tar 200k+ for å sette på 37" på en toyota B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, minim skrev:

 

Ja de har et sinnsykt påslag på det meste. De tar 200k+ for å sette på 37" på en toyota B)

 

Dette har vi diskutert før, og jeg er rett og slett ikke enig.

Jeg har gjort utregnigen basert på hva delene kan skaffes for " billigst i markedet " og mitt firma ( helt vanlig handels / ingeniørfirma, med ingeniører, teknikere og montører ) hadde ikke kunne gjort det for den prisen med de kalkyler og timekostnader vi opererer med. Bare timeforbruket er rundt 115 000kr, basert på en timepris på 1200eks mva, som vel er lavere enn ALLE merkeverksteder operer med nåtildags...

Dessuten er prisen 180` for 37" ombygging, ikke 200

 

De har grove påslag på VARENE sine, men at ombyggingene er så dyre, er jeg ikke enig i rett og slett.

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det JokerS30. Synes å huske at dekk/felg 35" koster rundt 40.000. Over 14.000 kr for snorkel! Mantec eller Safari-snorkel koster et par tusenlapper og er montert på én time for en som har gjort det før.

http://www.arctictrucks.no/viewer.php?page=models&file_id=4&fileIndex=1&time=1502084011

 

Ellers så er 10.000 for Paddocks-dekk inkl 15" Modular-felg, 33" dekk, frakt, omlegging/balansering og mva. Levert på døra hjemme av en hyggelig UPS-kar.

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
På 8/6/2017 den 10.12, JokerS30 skrev:

.... Uten ha regnet spesielt vitenskapelig på ting, er det vel like mye volum i et 37" dekk på 17" felg som det er i et 35" dekk på 15" felg.  ....

 

37" på 17"felg har nok mer volum enn 35" på 15" felg. Jeg tror det skulle bli noe sånnt som ca 8% større volum (forutsatt at dekket er formet som en smulitring) . Høyden på dekksiden derimot bør være tilnæmet lik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse nye vinterdekkene til Nokian i dimensjon 35" ser bra ut. På dekkonline koster de 5500 kr/stk. Noen som selger dem billigere eller er de så dyre ut fra fabrikk at det må bli prisen?

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men føler selv det er en veldig god pris. Mye penger er det dog likevel.....


Forresten har Støen4x4 tilbud nå, 13K for 4stk BFG MUD 37" ferdig på 17" stålfelg. 
Det tror jeg er en god pris ? Syns jeg har brukt opp alle pengene mine ....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...