Gå til innhold

V6 motor


Anbefalte innlegg

Samme motor sitter i Rover 75 med V6, har en slik selv. Denne motoren sliter ikke med samme toppakkningsproblematikk som 1.8, selvom ryktet desverre har smittet over. Dette er en god og solid motor som er mye mer korrekt for FL1. Svakhetene er termostathus som har en tendens til å sprekke og lekke kjølevæske nedi V-en. Kronglete å bytte, men ikke dyrt. På innsuget sitter det 2 stk "VIS" motorer som skal optimalisere innsugsstrømmen for øket ytelse/drivstofføkonomi. Disse har en tendens til å ryke, men går som oftest umerket forbi eieren. Oppgraderte versjoner er å få fra england til overkommelige priser på byttebasis. Jeg har en VIS tester liggende som lånes ut mot depositum og frakt. Ellers så må du sjekke levetiden på registerreima. Denne er svindyr å bytte på verksted og blir lett en 8-10 times jobb om du skal gjøre det sjøl. Noe spesialverktøy kreves. Ellers så er V6-eren relativt tørst.....

 

Det meste av info, dog i en Rover 75, kan du finne på dette forumet her: https://the75andztclub.co.uk/forum/ 

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så denne posten først nå - vi har en 2002 V6 som vi vel kjøpte tilbake i 2011 og som vi har hatt minimalt med problemer med.  Også tidligere har vi hatt en Freelander med V6 - som vi var fornøyd med ;-).  Da Freelander først kom så kjøpte jeg 3 stk med 1,8 motor til selgerne mine - så har litt erfaring med biltypen.  Det mest imponerende er jo at de ikke ruster - og når det gjelder V6'en så er den jo morsom å kjøre. Bensinforbruket er etter kjørestilen....  Har ellers både Defender Td5, D2 med V8 og en restauret RR Classic -95 uten motor og en -84 110 med deffekt V8.  V6'en vår står nå i garasjen og venter på at jeg skal få tid til å skifte bremsekalipper foran (har alt liggende) - og så har jeg en mistanke om at senterdiffen nå er så gammel at den må skiftes.  Kanskje vi burde selge den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...