Alvegg Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Etter å ha sett Smeden DY sin flotte Defender har jeg veldig lyst til å kopiere hans løsning med 2'5" rør direkte til luftfileret minimalt med vinkler og et syklonfilter på toppen. Har Allisport sin største intercooler og føler sterkt på at jeg må ha en sterkere turbo også snart så spørsmålet mitt er hvilket syklonfilter skal jeg velge for å få nok luft? De fleste varioturbo levrandørenen skiver at en ikke skal bruke snorkel, men jeg tenker at med et stort nok filter må det bli nok luft? https://www.teknisk-salg.no/produkt/filter/luftfilter/engineaire-forfilter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Du kan kjøre uten filter, og du vil oppleve at det blir lite luft, for det er lengde og størrelse på røret som er avgjørende, ikke filteret. Monter du snabler, en på hver side, og ta nytt hull i filterboksen, så får motor tilgang på nok luft. Riktignok må det bli hjemmemekk, for du har ikke plass til snabel på begge sider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 31. juli 2017 Del Skrevet 31. juli 2017 Ingen problem med snorkel, bare den klarer å levere nok luft... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvegg Skrevet 31. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2017 Allisport leverer en luftfilterboks med to inntak hadde den ikke vært så svindyr hadde jeg satset på den. Nå får jeg bestilt et digert syklonfilter som passer på 3" rør. Tenkte å bygge av 3" eksosrør fra Thorshov Bil som også har silikonslanger jeg kan benytte som overganger. Finner vell fort ut om motoren får nok luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Det finner du fort ut når motoren suger olje fra åndinga i stedet for snorkelluft og begynner å overruse og tømme motor for olje. Men å kjøre uten snorkel på landevei og med når det trengs er en løsning. Bare man husker å koble om.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Er vel ikke ett stort problem td5 dette Gaute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Mest problem på 300 men ikke ukjent på TD5 heller. Dog kan noen skylde på dette mens det egentlig var slapp kontroll av oljenivå og skiftintervaller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.