Gå til innhold

Syklonfilter til TD5.


Alvegg

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett Smeden DY sin flotte Defender har jeg veldig lyst til å kopiere hans løsning med 2'5" rør direkte til luftfileret minimalt med vinkler og et syklonfilter på toppen.   Har Allisport sin største intercooler og føler sterkt på at jeg må ha en sterkere turbo også snart så spørsmålet mitt er hvilket syklonfilter skal jeg velge for å få nok luft?   De fleste varioturbo levrandørenen skiver at en ikke skal bruke snorkel, men jeg tenker at med et stort nok filter må det bli nok luft?

https://www.teknisk-salg.no/produkt/filter/luftfilter/engineaire-forfilter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre uten filter, og du vil oppleve at det blir lite luft, for det er lengde og størrelse på røret som er avgjørende, ikke filteret.

 

Monter du snabler, en på hver side, og ta nytt hull i filterboksen, så får motor tilgang på nok luft.

Riktignok må det bli hjemmemekk, for du har ikke plass til snabel på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allisport leverer en luftfilterboks med to inntak hadde den ikke vært så svindyr hadde jeg satset på den. Nå får jeg bestilt et digert syklonfilter som passer på 3" rør. Tenkte å bygge av 3" eksosrør fra Thorshov Bil som også har silikonslanger jeg kan benytte som overganger. Finner vell fort ut om motoren får nok luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finner du fort ut når motoren suger olje fra åndinga i stedet for snorkelluft og begynner å overruse og tømme motor for olje.

Men å kjøre uten snorkel på landevei og med når det trengs er en løsning.

Bare man husker å koble om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...