lrhaue Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Hei! Har problemer med min disco 07 modell der jeg mister effekt etter noen kilometer. Stopper bilen ut med nøkkelen, starter igjen så er den som vanlig en etter noen kilometer mister den kraft igjen Får denne feilen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Egr ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Basert på at du kan slå tenningen av og på så funker den igjen, vil det jo tyde på at den går i nødmodus. Uten at jeg vet nøyaktig hva programmet kaller "styreventil A overladningstrykk" vil jeg si at det minner meg om ladetrykksventil/magnetventil, som normalt har en slange fra innsuget, en slange fra turbo og et elektrisk stikk. Disse har vært brukt på turbomotorer i lang lang tid, og på sikt kommer det litt olje og rusk inn i de som gjør at de ikke virker som de skal. De blir i begynnelsen tregere å tregere å justere ladetrykket, før motoren til slutt går i nødmodus fordi ladetrykket blir liggende for høyt en stakket stund. Har skiftet mange slike på forskjellige biler, normalt fort gjort å bytte og de fleste koster fra 400-800kr. Edit: Etter å ha googlet litt ser jeg denne feilkoden nevnt på Ford-forum der de refereres til denne ventilen samt VGT-mekanismen på turbo. Så det kan også være turboen som begynner å få det, men billigere å bytte ventilen først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Står noe om dette på disco3: TDV6 Turbo (error P132B) - CLEANED & WORKING PROPERLY Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 takk for svar!! Ser ut som det kan være den actuator armen, men er jo ett mareritt å komme til har jeg forstått, så får håpe jeg får det til på en måte!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 27. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2017 Da tror jeg bilen er friskmeldt, var trangt nedi der men alt går med litt vilje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 27. juli 2017 Del Skrevet 27. juli 2017 Min var fast, men fikk løsnet den etter fjerning av varmedeksler i venstre skjerm, og bruk av en gjengestang for å flytte/løsne den. Sprøytet deretter crc på/rundt kulene. Ikke den feilkoden etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 Ny feilkode! Noen har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SteinarNa Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Kanskje denne kan hjelpe deg? http://www.disco3.co.uk/wiki/P023D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Jeg fikk den for noen år siden og da var det blandigsforholdet luft/diesel som var feil pga sprekker i intercooler. Verksted byttet map sensor (fordi det sa diagnosen), men det hjalp ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Feilkoden tyder jo på akkurat det samme som jeg skriver over, nemlig at den ikke greier å regulere ladetrykket og det blir for høyt trykk i innsugsmanifolden. Absolutt-trykk er ladetrykk+atmosferisk trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 Så du mener at det er staget på wastegaten som er problemet? At det blir mer trykk enn det den skal ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 4 timer siden, lrhaue skrev: Så du mener at det er staget på wastegaten som er problemet? At det blir mer trykk enn det den skal ha? Korrekt. Kan også være feil på MAP-sensor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 14. august 2017 Del Skrevet 14. august 2017 Det kan også være at magnetventilen som regulerer ladetrykket er full av oljesøl og møkk og dermed ikke regulerer raskt nok, slik at du får for mye trykk og den går i nødmodus. Har skiftet mange slike på flere av dieselbilene mine. Koster normalt 500-700kr.https://www.google.no/search?q=n75+magnetventil&oq=n75+magnetventil&aqs=chrome..69i57j0l5.2535j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 16. august 2017 Forfatter Del Skrevet 16. august 2017 Kan det være egr? 20170816_153422.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Tvilsomt, EGR kan føre til mange rare feil men det er normalt ladetrykksventil og/eller vtg-mekanisme på turbo som er synderen på disse feilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 30. august 2017 Forfatter Del Skrevet 30. august 2017 Fant idag en sprekt slange!! Mellom intercooler og innsug, ny er bestilt så satser på at det er syndebukken:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 31. august 2017 Del Skrevet 31. august 2017 Krysser fingrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.