Gå til innhold

Disco 2 selges


Superted

Anbefalte innlegg

Da jeg kjøpte denne bilen var planen å ha den til den ikke orket mer, men siden ønsket om V8 er blitt for stort så selges denne litt før tiden. 

Dette er en 1999 model med 275k på telleren og begynner å vise alderen, men det er fortsatt mye bil igjen. 

Jeg har hele tiden vedlikeholdt bilen med tanke på å ha den så lenge som mulig, så foruten regelmessige olje og filterskift, har jeg prøvd å forbedre alle ting som har gått i stykker der det er mulig. Et eksempel på dette er korrosjonsfella på aircon røret ved siden av radiatoren. Dette partiet er erstattet med slange som ikke kan korrodere. 

 

Andre ting som er gjort med bilen i løpet av tiden jeg har hatt den er:

Byttet til forsterket topp fra Turner engineering.

Chiptrimming fra Presto.

Byttet: fjærer og dempere rund baut, luftkompressor, airconkompressor, dynamo, bremseskiver og klosser, styrestag (byttet pga slitte endeledd) 

Fjernet og blendet egr.

 

Dette er det jeg husker sånn i farta.

Planen nå er å få bilen EUgodkjent, og legge den ut på finn til 50000,- men hvis noen er interessert i å ta over bilen før dette, så gir jeg bra avslag ved en rask handel.

Utfordringer knyttet til EU godkjenning som jeg vet om er rust på bremseskiver bak (bilen er blitt litt lite brukt i det siste), håndbrekkvaier må strammes, og dårlig kontakt til det ene parklyset foran. 

 

I tillegg begynner nøklene å oppføre seg rart, men dette kan skyldes at jeg ikke har byttet batteri på en stund.

 

Forøvrig kan jeg legge til at vi nettopp gjennomførte en lenger Danmarksferie med bilen uten problemer.

 

Andreas

IMG_0894.JPG

IMG_0895.JPG

IMG_0896.JPG

IMG_0897.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flere bilder og info kommer etter ønske.

 

Det følger med to sett dekk, Yokohama AT/S og IT/S (piggfrie vinterdekk) på alufelger. 265/70-16 på begge sett.

Bilen har stort sett gått i osloområdet, og bærer preg av det i forhold til rust. Rammenummeret er gravert inn på nytt av biltilsynet pga dette. Dette er ført inn i vognkortet. Har også byttet dørhengsler bak pga dette.

 

Men bilen har også fått testet seg litt i terrenget på Rena og på et par landstreff. Det er difflock på bilen, men ikke betjening til denne, så det er kun TC som har hjulpet til ved terrengkjøring. Noe den forøvrig har imponert med med svært god fremkommelighet.

 

I tillegg har jeg byttet ut kassettspilleren til noe mer tidsriktig med Dab+ og iPhone-tilkobling i hanskerommet. Jeg har trukket antennekabel helt bak i bilen der en aktiv DAB-antenne sitter på høyre bakvindu. Den originale spilleren følger med, og virker fremdeles til tross for litt "sticky" knapper. Basskassa i bakdøra er demontert siden de originale høytalerne gikk i oppløsning da jeg skrudde opp lyden "litt", på den tiden jeg begynte å kjøre alene i bilen... Jeg har fortsatt alt liggende, men har ikke klart å finne høyttalere som fungerer ok mot Alpine-forsterkeren som sitter originalt i bilen. 

 

Jeg har også byttet FPR, og jeg måtte også planslipe eksosmanifolden kort tid etter at jeg fikk bilen chippet. Dette har holdt tett siden.

 

Bilen holder til i Asker.

 

 

Andreas

IMG_0898.JPG

IMG_0899.JPG

IMG_0900.JPG

IMG_0901.JPG

IMG_0903.JPG

IMG_0904.JPG

Endret av Superted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...