Gå til innhold

Reele til takluke disco 3


Tom C

Anbefalte innlegg

Er det noen i forumet som vet hvor reele til takluken sitter? Det er spenning på 1 ledning ( rød) til bryter, men jeg får ikke spenning på noen av de andre ledningene som er koblet til brytereren når trykker på bryteren. Takluka har ikke fungert siden noen forsøkte og åpne luka når den var fryst i fast i vinter. Alle sikringer er hele. Jeg takker for gode råd om hvordan jeg kan ordne dette selv.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takluka blir styrt av CjB, I denne sitter det en hal effekt sensor. samme som sitter i alle vinduer.. kommer det noe i veien så går vinduet ned.. men på takluka så logger den en feilkode, type Stuck while opening / Closing - Permanent, Dette igjen disabler all input fra bryteren og du får ikke brukt luka..

 

Er redd du må inn med en tester og slette feilkoden.

 

Du kan prøve en ting.. Start bilen, Hold lukke knappen inne i 20sec + og se om noe skjer..

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste " åpne luka når den var fryst i fast i vinter" faller det meste på plass. Luka går i nødlåsing og må rekalibreres. Det står hvordan dette gjøres i brukerhåndboka. Jeg ville prøvd dette først.

 

Operation after power supply interruption
Under certain unusual circumstances, the roof
may lose its calibration which will render it
inoperable. If this happens, it needs to be
recalibrated as follows:
WIth the power supply reconnected, turn
the starter switch to position ll.
Depress the front of the switch for 20
seconds. The sunroof will start to move.
Continue to hold the switch until the
sunroof completes one full open and
closing cycle. When the roof stops
moving, release the switch.
The sunroof can then be operated as normal.
Note: Calibration will not function if the battery
voltage is low.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har førsøkt det også, men ingen ting skjer, kanskje motoren har tatt kvelden det får jeg beskjed om når LR verkstedet til Insigna AS får skjekket det.

Tom C.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...