Gå til innhold

D2, blinklys venstre bak, jording?


jermundpr

Anbefalte innlegg

Siden D2`n likevel står så har jeg puslet litt med den for å prøve å bli litt mer kjent med den.. ;)  Siden jeg hentet bilen har venstre blinklys bak ikke virker, det bare blinker svakt i begge pærene når jeg blinker til venstre.. forrige eier har tydeligvis hatt problemer her også, for en ledning var klippet av og jordet til gulvet i bilen. Jeg forsøkte med en ledning fra minus på batteri og helt bak til lampe, da blinket det flott.. Prøvde deretter å jorde til ramma, men det hjalp ikke.. Er det noe spesielt med dette baklyset eller krever det ekstremt bra jording? :P Jeg vurderer nesten å legge en ledning helt fra minus på batteriet og bak til baklykta, men synes det burde jo ikke være nødvendig egentlig? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet bak på høyre siden......Der gløder pæren svakt - og gløder meeeget treeeeegt.

Jeg har tatt ut den lampen og pusset på metall og sjekket at alt i selve lampen er bra jordet - og i orden, men det hjalp ikke. 

Så jeg er meget spent på om det kommer inn flere tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Jermunds jording til ramma er riktig ville jeg sjekket batteriets jordkabel.

Kabel skal gå fra batteri til både motor og videre til ramme.

Ikke nødvendigvis 'en kabel og ikke nødvendigvis samme kontaktpunkter.

Men mulig J bør sjekke rusten og todelt ramme! ; - P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå skrudd litt D2, men finner ingen dedikert jordingskabel til ramma. 

Jordingskabel fra batteri går til karosseri, og videre til motoren. 

Men ramme er jordet gjennom noe det er helt klart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en kabel et sted men hvor på D2 husker jeg ikke sikkert.

Kan det være rundt et av karosserifestene? Mulig det er på D1 eller RRc....

Defender har to kabler til ramma.

Venstre og høyre side av girkassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...