Gå til innhold

AC kompressor. Er alle like til td5?


TorT

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en brukt AC kompressor til min 2001 mod Discovery2 td5. 

 

Lurer på om alle AC kompressorer som kommer fra en td5 motor passer?

 

Alle årsmodeller?

 

Discovery eller Defender?

 

TorT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe brukt AC-kompressor er et lite sjansespill. 
Har den vært demontert fra anlegget i lengre tid uten å bli plugget tørker den innvendig. 
Sjansen for at den begynner å virke igjen når du monterer den på bilen er derfor liten. 
Har den vært plugget, eller er nylig demontert, er sjansen for at den virker stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Akkurat dette hadde jeg ikke tenkt over. Men jeg har lagt merke til at bilder av brukte har plugger satt på.

 

Får se hva jeg gjør. Skal uansett feilsøke litt mer. Fant også nye elektriske clutcher på ebay, hvis det viser seg å være synderen.

 

TorT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jobb i nordsjøen, så litt tid tar det før jeg får anledning :-) Men nei . Av en eller annen grunn, ser det ut til at clutch ikke aktiverer.

 

Men det er så langt jeg hadde tid til å sjekke. Er nyfylt med gass, ingen lekkasje oppdaget, men noen grundig sjekk har det ikke vært tid til.

 

En artig ting med D2. En snakker så mye om Lucas, og elektrisk. 2 ganger har releer sviktet i de årene jeg har hatt bilen. Først horn, og så ABS pumpe.

 

Begge ganger releer fra Siemens. Så jeg har en anelse om hva det første som skal sjekkes er.

 

Men jeg har jo hatt god tid til å tenke på hva jeg skal gjøre.

 

TorT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en sjekk i skjema i Rave også ved anledning. Jeg brukte bare en ledningsstubb og jumpet trykk bryteren fremme ved tørkeren på p38 siden min var tom for gass. Tipper det er ganske likt din egentlig siden AC styring er holdt ganske simpelt selv på nye biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...