Jon Unstad Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Hei folkens. Sitter med en L322 2004 modell 3.0 td6. Har ingen revers. Symptomene er at det slurer, men det gir ikke nok friksjon til drift. Tappet av olje (brent og spon i oljen) byttet filter etc i håp om at dette skulle hjelpe, noe det selvfølgelig ikke gjorde. Kassen har hatt en overhaling hos RATS i 2011 før jeg kjøpte bilen. Det jeg egentlig lurer på er om GM 5L40-E kassene fra BMW 5 serie (E39) vil passe?, altså ikke BMW X5. Eller om noen her har en fungerende GM 5L40-E kasse de gjerne skulle kvittet seg med:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Kun de første mod av x5 som kan brukes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minim Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 omtrent alt av X5 med samme kasse har enten havarert, byttet eller overhalt kassen om de har gått over 200k km også. Tror den ekstra belastningen som det er når den er montert på tung bil tar livet av dem raskere. Du er muligens inne på noe om du skal ha brukt kasse og sette på en i fra en lettere (5serie) om det går. Følger spent med her ettersom L322 kunne vært den neste bilen min om det er mulig å finne en løsning på disse girkassene som raser :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Unstad Skrevet 17. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2017 Bilen er en drøm den, veldig glad i den. Bare litt kjedelig med girkassespøkelset lurende i kulissene. Clausen: Jeg vet tidlig X5 kan benyttes, men har forstått det slik at 5 serie med 3 liter også kan brukes. Vet du eventuelt hvorfor den ikke kan benyttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Uten å kunne noe om dette våger jeg å spørre, BMW personbil har ikke transferkasse, og vil tro at girkassene er tilpasset fordelingskasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Unstad Skrevet 17. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2017 Jepp er vel det jeg "frykter" også Lafterolf. Har ikke fått sett ordentlig på kassene ennå, vet bare at GM 5L40-E kassen sitter på enkelte 5 serie modeller også. Hørtes "enkelt" å benytte en kasse fra en 5 serie. De finner en på huggeren til ok pris. Kassen er overhalt tidligere, relativt dyrt å gå i gang med det nok en gang, bilen begynner å bli gammel. Tenkte da som så at jeg får jo noen brukt kasser for prisen av hva det koster å overhale. Bytte kasse gjør jeg selv. Håpet selvfølgelig svaret skulle være at kasse fra 5 serie smetter rett på plass;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjopau Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Jeg og tipper at det er som lafterolf skriver at det er annen utgående aksel og et annet bakstykke som passer mot transferen. Hvis utgående aksel er ulik betyr det mye skruing. Men hvis akselen er lik og adapter/bakstykket er forskjellig er kanskje greit å flytte over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.