SmithCorona Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Hei, vi har skiftet calipere bak på en 2007 Defender og får ikke luftet bremsene skikkelig. Pedal går i gulvet på første trøkk, deretter blir den helt fast og fin. Har prøvd alt av standardprosedyrer, brukt trykk og kjørt gjennom 3 liter væske, samt kjørt Nanocom og prøvd modulator bleed og alle andre muligheter der. Ingen luftbobler i beholder, likevel samme gjentagende problem. Noen som har hatt samme symptom og funnet ut hvor lufta kan gjemme seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Montert calipere med lufteskryen ned? Nye klosser på gamle skiver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmithCorona Skrevet 17. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2017 Nei, alt nytt + dobbeltsjekket plassering (snudde caliperne på en Volvo 240 en gang i tiden, ble umulig å lufte, og har hatt dette som sjekkpunkt siden...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Gikk bremseveske beholder tom under skifting av calipere bak? Hvis du har brukt 3 liter for å lufte så er det noe som er oversett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.T Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Har du prøvd å lufte alle bremsene da? Kan jo ha lurt seg inn noe luft andre steder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) De gangene jeg har opplevd dette har mastersylinderen vært synderen. Selv om den virket før bremsejobben ble gjort kan den ha takket for seg under lufting en fordi den blir trampet i bunnen der den aldri har hatt bevegelse før. Innvendig kan den være fin der den har hatt bevegelse, men lengre innover kan sylinderen være grov som river opp pakningene. Endret 19. juli 2017 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmithCorona Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 Heisan! Gjør nytt forsøk i dag. Den gikk aldri tom, vi brukte 3 liter totalt fordi vi gikk hele runden med alle 4 calipere, testet, prøvde igjen med ny runde uten å bli kvitt samme problem. Spesielt godt tips fra Lafterolf, kikker på mastersylinderen nå. Melder tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Hei går pedalen i gulvet selvom bilen har stått stille fra du har luftet? Hvis du har slark i hjullager så kan du få samme symtomer selv om bremsesystem er fritt for luft. Slarket gjør at bremsecylindre skubbes inn ved kjøring så det føles som slark i pedal når du bremser og cylindre trykkes ut før de får kontakt med bremseskive.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmithCorona Skrevet 20. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2017 Etter ny runde viser det seg at Gautes teori var god (som så ofte før). Klossene og skivene var nye, men passformen på klossene var uvanlig dårlig. Første tråkk måtte til for å klemt dem skikkelig mot skivene. Ikke vært borti tilsvarende før. Men etter en del oppbremsinger på vei ble den bedre, så vi tror dette var årsaken. Takk til alle for tips! Finner vi ut noe mer, så poster jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig-RRune Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Min erfaring er at bremseklossene ofte må friseres litt på "ørene" for å gå lett på plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.