Gå til innhold

Visegrip med kjede.


RonnyS

Anbefalte innlegg

Før jeg begynte på støtdemperbytte kikket jeg på et par filmer på Youtube.

På ca 5.39 minutter uti filmen brukes et spesielt verktøy for å holde fast støtdemperen.

Skjermbilde 2017-07-16 kl. 14.06.56 .png

 

Har noen erfaring med dette?  Jeg skal bytte dempere fremme, men klarer ikke å holde igjen demperen når jeg skal ha av skruen på toppen.

Nede gikk det greit, for da holdt jeg igjen med ei stor vannpumpetang, men tanga lager jo stygge sår i overflaten på demperen ...

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det øverste mutter du strever med kan du glemme denne tanga, for du må holde igjen hylsa på demperen, og den står så høyt oppe i tårnet at du ikke kommer til, og dessuten vil en sånn tang bare klemme hylsa uten at den holder igjen.

Vannpumpetang kan brukes om du har rett tang, smett den inn mellom viklingene på fjøra og klem til på kanten av hylsa, eller skru av tårnet, som er fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tanga er sikkert fin den, men for montering av nye dempere ville jeg ikke brukt den. Det kjedet må jo lage stygge hakk i demperen.

 

Når det gjelder å få av en håpløs topp mutter, hvor resten av tappen er fucka og gjengene igjengrodd, og demperen skal kastes. Da kapper du bare flatt ved toppen av mutteren og borrer så rett ned  gjennom mutteren med rett dimensjon bor ( ca gjengediameter )

 

På den måten skader du ingenting utilsiktet, og lager heller ikke noe oljesøl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...