Gå til innhold

Serie 2 88" restaurering, besøk av kjennere


Borgeh

Anbefalte innlegg

Prøv http://www.automotivecomp.com/

 

Æ har tenkt å handle topp derfra. Motoren i den ene LW'en har æ allerede SU-forgasser på, så den vil få grenrør og mer åpen eksos.

 

Men i dag brukte æ masse penger på en high torque starter, så ny topp får vente. Litt lei av starter som "klikker", på en P-plass når æ har det travelt eller når æ står litt kinkig til midt inne i skogen.

 

Har du bra topp og blokk så er det ikke noe i veien for å gjenbruke dette. Spørsmålet er egentlig hva "moroa" skal koste.

 

Du får toogenkvarten som 2,8 liter også. He he he

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bore opp da. Ikke noe å hente på slaget.

Vurderer nå å gjenbruke både bremser og ei rødblokk fra en volvo. Triveligere med en ny bensin motor...

 

Apropo volvo. La jo merke til at i Vallåkra som nordens største biltreff hadde mye forskellige bilmerker. Men ikke EN landrover. 

Fikk forøvrig en typisk svensk velkomstgave for nye eiere av landrovere.

Der var det nyttige ting som sølvteip wd40 stips og kaffekopper til ære for slrk's jubileumsår.

 

Neste uke så begynner vel siste innspurt med demontering av drivakslinger på ramma. Så er det vel bare å begynne å skjøte inn metall der dette er mangelfullt.

 

20170822_174023.jpg

20170822_174110.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er annen slaglengde også. Ny veiv. Men husker ikke helt.

 

Vet ikke hva jeg gjør framover, men søke om motorbytte tror jeg ikke jeg gidder igjen. Det får dere yngre pusle med.

 

Skal aldri si aldri, plutselig er jeg i gang igjen med noe. Skulle jo ikke kjøre mer slik at jeg måtte vaske etter treff, men to lørdager denne forsommeren har jeg brukt mange timer med vasking av myr og gjørme ut fra bilen.

 

Så nå venter jeg på ny high torque starter, ebaykjøpt sist uke. Lei av tung start, eller bare "klikk" slik det er nå. Og jeg tror det blir ombygging til skivebremser på alle hjul. Artig med bremser igjen, to dager i gjørme med 3 ukers mellomrom gjorde noe med trommelbremsene. Så jeg får inn i lageret og hente fram aksler med skivebremser, vet jeg har ett sett liggende som er tilpasset bladfjærer.

 

Eldste sønnen sendte sessemsess der han lurte på å hente LW'en jeg bruker nå. Så da må jeg tenke på om jeg skal modifisere den andre. Men den er lagd i 1400 eksemplarer og er dermed en sjelden utgave lagd av LR.

 

Men nå er det mc-sesong enda, så vi får se hva vinteren bringer av ombygging. Nå er det kun nødvendig vedlikehold. En LW med starter jeg ikke stoler på, sønn sin Subaru Brat skal få montert ny generator som kom i går, akkurat demontert, sveiset og montert clutch-arma på CB550FourSS. Og ellers er det kjøring av mc som gjelder. Skifta bakdekk sist tirsdag på Beamer'n, og det var ifølge corden sikkert 3 uker for sent. Liker å slite ut dekka mest mulig, "og det har du da absolutt klart" som en Roadracing-fører sa en gang.

 

Lykke til med bilen din. Tror det blir veldig bra. Ser ut til at du gjør en grundig jobb.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Da begynner ting å skje. Småplukk taes av ubrukelige deler som stikker ut kappes av ramma.

Da kommer det jo litt spørsmål

Hva er disse bitene som stikker ut på venstre side av begge rammevangene med to skruer i hver

20180519_004006.jpg

20180519_004002.jpg

20180519_003942.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke?

la meg se.

tegninger av garasje, kjøp av tomt, søknad inn til kommunen, ferdig med skolesemesteret så jeg har en plass å jobbe.

bakdør skaffet. Alle dekselene som dekker motor og girkasse har dukket opp. Manglende deler til motor dukket opp. Deriblandt innsugsmanifoil og forgasser. Orginale nagla felger 3 sett. Panser med sivil panserlås skaffet. Frihjulsnav dukka opp.

Dette er jo det jeg har.

i tillegg så har jeg vel fått lovnader om ny kasse bak og nye brukte fjerer og hjul i orginal størrelse.

 

Det som kanskje tar mest tid er at jeg ikke har garasje og er avhengig av at det ikke er undervisning. Fikk alle deler demontert og under tak rett før snøen dukka opp. Bruker mye tid på detaljer og planlegging. Dessutn er det vel en stor dose dørstokkmil.

Men.... nuh skal du høre. Avtale om sandblåsing av ramme og torpedovegg er i boks samt grunning, må få demontert alle disse smådetaljene først, derav spørsmål. Har også ordnet meg en plass og begynne å montere straks delene begynner å dukke opp, i påvente av garasje seff. Vi som søker med dispans er underlagt ett regelverk der det offentlige kontor ikke har tidsfrister.

 

Dog må en si at i mitt tilfelle så er veien en god del av målet. Så regner med at ting tra tid ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Trond C skrev:

Ja, litt frekk kommentar herfra, det har jo ikke akkurat skjedd mye siden start, annet enn å ta bilder av rustne deler? 

Dette prosjektet går framover. :)

Mye har stått på vent fordi jeg skulle komme å se på forskjellige ting, noe som har heftet mye. Men poenget er likevel at vi andre ikke må rakke ned på ting som tar tid. Folk lever tross alt et hektisk liv, og man skal ikke la prosjekter gå utover alt annet i heimen.

Denne karen vil jeg si har full kontroll.;)

 

Bilen kommer på veien igjen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott.Veien fram til hel bil er også terapi. Skjønner Tronds tankegang også.

Altfor mange oppgitte prosjekt som blir stående inntil skrotnissen e.l. overtar, dessverre.

Har sett mer enn fem seriebiler med mye nye deler på og baki på diverse huggere i senere år .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gautes skrev:

 

Altfor mange oppgitte prosjekt som blir stående inntil skrotnissen e.l. overtar

 

 

Når får man stemplet skrotnisse? Ut ifra din forklaring Gaute har jeg vært skrotnisse i mange år, allerede. :D

 

Flott projekt, følges med stor interesse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrotnissen eller skraphandleren , som han også ble kalt da jeg var liten, var innsamler for Chrisiania Spikerverks ovner.

Men ,når sant skal sies,har jeg hørt førstnevnte uttrykk brukt om min person også.

Og det holder jeg som en hederstittel og æresbevisning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kommer sånne ting som utdannelse, huskjøp, første barn, hytte, barn to og andre uviktige ting i livet i veien for en så viktig ting som restaurering av en gammel bil(ironi).

 Sjøl så sto min bil i garasjen i nesten ti år før den fikk prioritet igjen. Det fikk den først da barn nr to brgynte på skolen. 

Jeg regnet med at jeg sparte ca 1,5 timer på å slippe å hente og bringe til barnehage. Denne tiden kunne jeg bruke nå før jeg ble vant til og ha den tiden. Med kjøring til og fra garasjen bestemte jeg meg for å skru 1 time hver dag. Startet å skru uten motivasjon de første dagene så etter en stund kom lysten og motivasjonen tilbake. Alarm på telefonen etter en time og med avtale med meg selv om å legge ned vektøyet da alarmen gikk for å unngå å kjøre på i timesvis så jeg ble lei. Det gikk bra, det ble arti å skru og jeg hadde alltid en plan for hva som skulle tas neste gang og hva som måtte bestilles av deler. 

Etter ca 1,5 måneder så var den EUok. Nå skrur jeg litt av og til for vedlikehold og oppgraderinger. Nå er lr gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrotnisser er kjekke karer det!

Min mentor i skrupågammeltskrot har en låve full av volvo og mercedesbiter. Sønnen så ikke overlykkelig ut når han fikk vite at en dag ble alt hans...

 

Tingtartid, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen lurte... nei røret er fortsatt rundt snekka. Snekka var helt fin inni, men sveisen som holdt dinna skjitn sammen var ikke fagmessig utført. Her må det lages noe mer fornuftig. Har jo selvfølgelig ikke bilde av den her ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...