Gå til innhold

Bygge om Webasto i Disco II?


Anbefalte innlegg

Jeg holder, som en kan lese i tråden under, mest sannsynlig på å kjøpe meg en Discovery II TD5.

Noen av de bilene jeg finner har Webasto med timer og fjernkontroll og kan brukes til å forvarme motoren, mens andre kun kjører mens motoren går.

Kan alle Webastoer i TD5 bygges om eller utstyres med timer-enhet slik at de kan forvarme motor, eller må det mere til?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen du mest sannsynlig skal kjøpe har Webasto Termotop Z som kan bygges om med Defa SmartStart. Da får du fjernkontroll med mulighet for tidsinnstilling osv.

 

Jeg skal sette på en sånn til høsten. Kommer til å poste fremgangsmåte i prosjektråden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C/Z er samme brenner, med eller uten sirkulasjons pumpe.

Grovt inndelt.

Ombygging er ikke vanskelig dersom sirkulasjonspumpen er på plass allerede.

Koblings skjema ligger på det store Internett.

Krever noe hardware som kabler sikringsholdere etc.

Første jeg ville gjort var å koble inn bryter på automatisk start av brenneren, samt få tatt en diagnose på dingsen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei! Jeg har en Thermotop z og vil gjerne bytte ut brennkammer på. Alt ligger klart, men jeg får ikke ut selve webastoen, og uten å få den ut tviler jeg at jeg får byttet brennkammeret. Det er to 10 mm bolter i bakkant og en større torx helt nede. Er det denne torxen jeg må løsne for å få ut enheten?

Thommes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...