Gå til innhold

Discovery 300tdi orker ikke lange bakker


Kenneth

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått et problem med min discovery, den fungerer normalt uten campingvogn...:D

Den fungerer også normalt på flat vei med campingvogna på, men finner jeg en bakke med litt lengde på så sliter den:huh: bakker er vel noe vi har nok av I nord....

Det virker som den ikke får nok diesel, jeg har sjekka og tømt sedimentfilteretbak der var alt ok, har bytta filter fremme og byttet til ny elektrisk fødepumpe for diesel fremme..

Men fortsatt sliter den, problemet kom på tur til lr treffet I skjommen,  har fungert fint Før det,  blir litt bedre ved trussler om å ringe Yngvar:wacko: synes jeg:blink:

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2017 den 17.36, Roar Moslet skrev:

Kjøp ny original matepumpe, kutt ut den elektriske.

Den elektriske du har leverer faktisk mindre enn den originale 

I dag på tur hjem har bilen gått som en klokke, så den pumpe leverer ikke nok Roar den biter jeg ikke helt på...

Men det har vært kjølig i dag, kan det ha noe med temperaturen på motoren? at den bare gir opp?

Tempmålern i dashbordet endrer seg ikke, den er stabil...

Har også tenkt på viskoseviftetingen, om den gjør jobben sin og eller vannpumpe, men måleren i dashbordet står på samme plass uansett:blink:

Eller kanskje Turbilen som Christan kalte den har så kraftig hjemlengsel at den bare fungerer som den skal når vi kjører hjem. at den er blitt bybil som ikke vil på tur!:blink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, gautes skrev:

Veldig enig med Roar.

"Nød"løsninger som ikke er 100% 

er det første jeg ville byttet ut.

 

Ok, dere får viljen deres...

2017-07-20 13.31.41.jpg

Orginal pumpe type mekanisk er montert.. så får vi se om den får videre problemer eller om det løser det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, YMK skrev:

Sjekket slanger til intercooler?

er en stund siden jeg så over dem, er silikonslanger.. tenker litt at da skulle jeg hatt problemet oftere og uten Bjølseth´n på..også

Eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...